Jezdec: Nick Heidfeld
Informace
Německý pilot Nick Heidfeld (* 10. května 1977) začal svou závodní kariéru již v roce 1988. V roce 1994 dominoval Německé Formuli Ford, když vyhrál celkem 8 z 9 závodů. Pravidelně stabilními výsledky si pro rok 1996 zajistil účast v Německé Mezinárodní Formuli 3. Zde získal celkem tři vítězství a v konečném součtu obsadil třetí příčku. O rok později se stal německý závodník šampiónem v Německé Formuli 3 a poprvé se nahlas začalo hovořit o jeho angažování ve Formuli 1. V roce 1998 testoval Heidfeld pro stáj McLaren a o rok později vyhrál Mezinárodní šampionát Formule 3000. Od sezóny 2000 se stal oficiálním závodníkem Formule 1, když jej angažovala stáj Prost. Zde závodil po boku Jeana Alesiho, ovšem se zcela nekonkurenceschopným vozem mohl svůj talent a zkušenosti jen těžko rozšiřovat a tak závod často nedokončil, když už se to povedlo, byl poražen zkušenějším stájovým kolegou. Po první nepříliš úspěšné sezóně ve Formuli 1 odešel ze stáje Prost do Sauberu, kde podepsal tříletý kontrakt.
Po boku Kimiho Räikkönena se mu sice dařilo lépe, než-li v Prostu, ale stále nedosahoval na pravidelně konkurenceschopné výsledky. Získal ovšem své první stupně vítězů, konkrétně v brazilské Velké ceně. V konečném mistrovství porazil i finského stájového kolegu, který byl ve Formuli 1 nováčkem. Nahlas se spekulovalo o odchodu Heidfelda do stáje McLaren, se kterou již v minulosti úzce spolupracoval, ovšem britská stáj nakonec angažovala jeho stájového kolegu Räikkönena a Němec tak pokračoval u Sauberu. Zde se v sezónách 2002 a 2003 příliš neprosadil a po většinu času se pohyboval na přelomu startovní listiny. Na začátku dalšího ročníku byl Heidfeld bez angažmá, protože smlouva se Sauberem prodloužena nebyla. Na poslední chvíli podepsal s Jordanem, kde se ovšem pohyboval na chvostu startovního pole a vybojoval pouhopouhé tři bodíky.
Pro rok 2005 dostal Nick Heidfeld příležitost ukázat své schopnosti při testech pro stáj Williams. Vedení týmu zaujal a to se rozhodlo jej angažovat. Německý závodník měl prakticky první příležitost ukázat své schopnosti závodního pilota v konkurenceschopném voze, což se nakonec také podařilo, hned ve druhém závodě u Williamsu vybojoval Heidfeld třetí příčku. Jenže v sezóně se zranil a hned několika závodů se nezúčastnil právě kvůli zranění. Celkově obsadil jedenáctou příčku s osmadvaceti body. Pro sezónu 2006 byl Heidfeld angažován stájí BMW a i zde se mu dařilo podávat stabilně kvalitní výsledky. Při Grand Prix v USA německý pilot při hromadné kolizi ošklivě havaroval. Heidfeld sice porážel své méně zkušenější stájové kolegy, ale nebylo to tak výrazným rozdílem. Ročník 2007 byl pro Nicka Heidfelda rozhodně nejpovedenějším v jeho dosavadní kariéře. Vítězství sice nezískal, s vozem BMW ale pravidelně bojoval na vrcholu a nakonec obsadil páté místo v Poháru jezdců.
I sezóna 2008 byla z pohledu německého pilota vydařenou. Celkem čtyřikrát dojel na druhém místě, získal šedesát bodů a v konečné tabulce si oproti loňskému roku pohoršil o jedinou pozici. Vstup do sezóny 2009 se top týmům nevyvedl, nevyvedl se ani Heidfeldovi a tomu se tak nedařilo pravidelně bodovat. Povedený byl až závěr tohoto ročníku. Pro ročník 2010 nesehnal Němec závodní sedačku a tak se musel spokojit pouze s rolí testovacího závodníka stáje McLaren. Později se také stal hlavním testmanem společnosti Pirelli, která vyvíjela nové pneumatiky. Zdálo se, že Heidfeld je z Formule 1 na ústupu, ovšem v září téhož roku bylo oznámeno angažování německého závodníka do stáje Sauber, kde nahradil Pedra de la Rosu. Po nešťastné nehodě Roberta Kubici před začátkem sezóny 2011 při rally se spekulovalo, kdo polského pilota v kokpitu stáje Lotus Renault nahradí. Vedení stáje zanalyzovalo, že nejlepší volbou bude právě Nick Heidfeld.
Výsledky a tabulková data
Sezóna | # | Konstruktér | Pořadí | Body celkem |
---|---|---|---|---|
2000 | 15 | Prost | 17. | 0 |
2001 | 16 | Sauber | 7. | 12 |
2002 | 7 | Sauber | 10. | 7 |
2003 | 9 | Sauber | 14. | 6 |
2004 | 18 | Jordan | 16. | 3 |
2005 | 8 | Williams | 11. | 28 |
2006 | 16 | Sauber | 9. | 23 |
2007 | 9 | BMW | 5. | 61 |
2008 | 3 | BMW | 6. | 60 |
2009 | 6 | BMW | 13. | 19 |
2010 | 22 | Sauber | 17. | 6 |
2011 | 9 | Renault | 11. | 34 |
Žádné příspěvky nenalezeny.