Okruh: Shanghai International Circuit
Dějiště Velké Ceny Číny, hned u města Shanghai.
Informace
Od roku 2004 se v kalendáři pravidelně objevuje Velká Cena Číny na Mezinárodním Šanghajském Okruhu. Vypsána je na 56 kol a to při téměř pěti a půl kilometrech dělá úctyhodných 305 kilometrů ujetých během závodu. Trať byla navrhnuta Hermannem Tilkem a v době svého dostavění to byla nejdražší F1 trať v historii – stála 240 milionů amerických dolarů, což je téměř pět miliard českých korun. Smlouva s tratí platí do roku 2017.
Úmysly Číny hostovat velkou cenu ale sahají až do začátků devadesátých let. V roce 1998 zde byl vystavěn okruh u města Zhuahi. Na rok 1999 zde byl naplánován závod F1, avšak trať nesplňila některé bezpečnostní požadavky a závod se zrušil. Trať je ale dodnes využívána při různých závodech ostatních sérií.
Nejvíce vítězství zde drží Lewis Hamilton (2 vítězství) a mezi týmy se o první místo dělí Ferrari s McLarenem (3 vítězství). Závodní rekord zde drží Japonec Kamuj Kobajaši se Sauberem – 1:39.960. V roce 2012 zde získal své první vítězství Nico Rosberg. V roce 2005 se zde konal poslední závod sezony a zisk svého prvního titulu zde oslavil Fernando Alonso a s ním i tým Renault.
Trať je známá především svými zrádnými zatáčkami. Hned po úvodní rovince následují zatáčky 1-4, jedny z nejnáročnějších zatáček vůbec. Zatáčka 1 je pravotočivá do kopce a navazuje do další, ještě více zatočené zatáčky číslo 2. Ta z kopce navazuje na levotočivou zatáčku tři, která vás navede do levotočivé zatáčky 4, která vás vynese na rovinku. V těchto zatáčkách je velmi těžké najít přítlak a je snadné se zde roztočit. Po úvodních čtyřech zatáčkách následuje rovinka v půlce rozdělená mírnou pravotočivou zatáčkou pět, která se projíždí na plný plyn. Před téměř 180° zatáčkou číslo 6 je třeba prudce brzdit, zatáčka je nerovná a snadno se v ní piloti roztočí, zvláště mimo ideální stopu. Poté následuje krátká rovinka, která vás vnese do esíčka zatáček 7 a 8 podobných esíčku v Malajsii. První levotočivá je dlouhá a v ideální stopě se jí piloti snaží projet pod plným plynem, jinak zde ztratí dost času. Poté musí rychle změnit směr doprava do zatáčky 8, která se projíždí s nohou sundanou z plynu. Poté se najede do levoruké zatáčky 9, opět velmi prudká za kluzká, jako zatáčka 6. Následuje další zatáčka doleva s číslem 10, ze které je důležitý rychlý výjezd kvůli následující rovince před prudkou zatáčkou 11, která se točí doleva o něco málo více než 90°a po ní následuje zatáčka 12, která se toří doprava a vyveze vás na dlouhou pravou zatáčku číslo 13, ve které piloti stojí na plynu a akcelerují kvůli nadcházející extrémně dlouhé rovince, která žene vozy až na maximální rychlost a ke konci rovinky vozy narážejí na omezovač otáček. Zde se nachází DRS zóna. Po dlouhé rovince vychladnou brzdy, které jsou na konci rovinky velmi důležité, protože následuje velmi prudká zatáčka 14, kdy piloti z více než 310km/h zpomalují až pod 100km/h. Zatáčka 14 má téměř 180°a navazuje za ní mírná zatáčka 15 a kterou následuje předposlední rovinka, která je zakončena zatáčkou 16, ve které lze pokračovat rovně do boxové uličky, nebo se rychle projede agresivně přes obrubníky na cílovou rovinku.
Během dubna, kdy se zde obvykle jezdí Velká Cena, se zde teploty pohybují okolo dvaceti stupňů. Šanghaj se nachází v časové zóně GTM+8, tudíž zde mají o sedm hodin více, než v ČR.
Žádné fotky v této kategorii nebyly zatím publikovány.