Brazílie

Okruh: Interlagos

Název:
Interlagos
Země:
Brazílie
Adresa:
Poslední úprava:
9.11.2015 18:39

Okruh Interlagos, oficiálním jménem Autódromo José Carlos Pace, se nachází v brazilském městě Sao Paulo. Jméno nese po brazilském závodníkovi Formule 1, který v roce 1977 zemřel v letecké nehodě. Mezi významné události krom závodů Formule 1 patří i závody vytrvalostní série World Endurance Championship a několika menších závodních sérií.

Informace

Současný okruh je dlouhý 4,3 kilometru a obsahuje 15 zatáček. Nejrychleji ho v roce 2004 ve voze Williamsu zajel Juan Pablo Montoya – jeho čas měl hodnotu 1:11.473. Okruh je jedním z mála, který se jede proti směru hodinových ručiček.

Současný design tratě má svůj původ v roce 1990, kdy byl brutálně zkrácen původní téměř osmikilometrový okruh. Ten navíc obsahoval několik dlouhých rovinek a pět rychlých zatáček. Byl považován za velmi nebezpečný, ale nikdy na něm při závodě Formule 1 nikdo nezemřel. Nicméně trať má pořád vysokorychlostní rovinky, rychlé zatáčky a málo únikových zón, i proto si uchovala své nezanedbatelné kouzlo.

Jedním z důvodů, proč je jedním z nejoblíbenějších okruhů, je jeho umístění nikoliv na rovince, ale ve velmi kopcovitém terénu. Kvůli častým změnám nadmořské výšky je tak více náročný jak pro piloty, tak i pro vozy, od kterých kopce vyžadují hodně výkonu. Kvůli této charakteristice se také okruh používá pro cyklistické závody. Okruh je také známý svým hrbolatým povrchem (který byl částečně zlepšen při rekonstrukcích v roce 2007, ale stále je poměrně nerovný). To společně s klesáním a stoupáním tratě dává zabrat hlavně zavěšení a podlaze vozu Formule 1.

Už první sekce zatáček, takzvané Sennovy Esíčka, tedy zatáčky 1 a 2 jsou velmi náročné. Do první zatáčky piloti brzdí z maximální rychlosti, trať zde jde z kopce, každá ze zatáček má jiný rádius a jiný náklon. Třetí zatáčka je delší a postupně piloty pouští na druhou rovinku. Ta je zakončena dvojicí středně rychlých zatáček a poté trať stoupá opět do kopce, do druhého technického sektoru, plného pomalých a středně rychlých zatáček, které se opět liší svou šířkou, ostrostí i svou elevací. Druhý sektor končí dvanáctou zatáčkou, ve které pilot míří opět do kopce, ve kterém na plný plyn postupně projíždí rychlé levotočivé zatáčky 13, 14 a 15 a vjíždí opět na cílovou rovinku.

Interlagos má jednu z nejdelších boxových uliček, která začíná před startovní rovinkou a ústí až za třetí zatáčkou. Vjezd do ní není jednoduchý – z vysokých rychlostí v levotočivé zatáčce piloti vjíždí do vlevo umístěného vjezdu, což vedlo k častému překračování rychlostí při vjezdu, ale i problémy se do vjezdu strefit. Nájezd byl upraven v roce 2007 a v roce 2014 byla na vjezd přidána ještě malá šikana, která má piloty zpomalit.

 

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.