Francie

Jezdec: Jean Alesi

Jméno
Jean Alesi
Datum narození
11.6.1964
Národnost
Francie
Poslední úprava
20.10.2011 13:55

Alesi byl považován za obrovský talent, ale jeho účinkování u Ferrari se odehrálo v době, kdy italský tým stagnoval. Jeho předkové pocházejí ze Sicílie a Alesi sám měl k Italům vřelý vztah, na znamení úcty k Elio de Angelisovi měl přilbu v totožném barevném provedení jako tragicky zesnulý Ital. Současná Alesiho manželka je Japonka, proto byl Jean rovněž velice populární v Zemi vycházejícího slunce. V roce 2002 se Alesi zúčastňoval seriálu DTM, ale bez očakávaných výsledkú.

Informace

Kariéra

2001 - 17 GP (12 GP Prost ACER, 5 GP Jordan Honda). Překvapivé výsledky, ale především bývalé působení u Jordanu rozhodli, že po vyhazovu Frentzena byl Alesi povolán k týmu Jordan jako náhrada. V Japonsku se rozloučil definitivně s F1 na páté příčce historické tabulky co do počtu startů. V MS 15. místo.
2000 - 17 GP (Prost Peugeot). Pobyt na chvostu startovního pole, zpestřený několika zbytečnými kolizemi, například s týmovým kolegou v Rakousku. Poprvé od svého vstupu do Foormule 1 nezískaů ani bod.
1999 - 6 GP (Sauber Petronas). Rozhořčení nad přípravou vozů graduje v Maďarsku, kde Alesi avizoval odchod od týmu. V MS patnáctý.
1998 - 16 GP (Sauber Petronas). Před dílčí úspěchy (Belgie) se angažmá u týmu příliš nevyvedlo, zejména díky napjatému vztahu s Herbertem. V MS 11. místo.
1997 - 17 GP (Benetton Renault). Přes veškerou snahu se mu s Bergerem nedařilo zastavit klesající křivku výkonů stáje, proto po skončení sezóny odešel. V MS si zopakoval 4. místo.
1996 - 16 GP (Benetton Renault). Jako kdyby chtěl dokázat, že nepatří do starého železa, dosáhl Jean nejvýraznějšího úspěchu ve Formuli 1 - osmkrát na stupních vítězů, dvě nejrychlejší kola. 4. místo v MS.
1995 - 17 GP (Ferrari). Konečně zvítězil v GP, ale musel uvolnit místo M. Schumacherovi. Jeho nejúspěšnější sezóna u Ferrari, pátý v konečné klasifikaci.
1994 - 14 GP (Ferrari). Po úvodní GP havaroval při testech a musel dva závody vynechat (včetně tragické Imoly). Dopouštěl se zbytečných chyb (Francie), ale také poprvé zajel pole-position (I). V MS celkově pátý.
1993 - 16 GP (Ferrari). Alesi získal pověst rychlého, ale nespolehlivého pilota. Už ve čtvrté sezóně po sobě měl na kontě více nedokončených závodů. V MS si polepšil posunem na 6. místo.
1992 - 16 GP (Ferrari). Klesající výkonnost Ferrari ubralo na jeho pověsti nového Prosta. V MS obhájil 7. příčku.
1991 - 16 GP (Ferrari). Po Prostově boku odjel několik dobrých závodů, ale pouze třikrát se dostal na stupně vítězů. Celkově 7. v MS.
1990 - 15 GP (Tyrrell Ford). Díky skvělému úvodu do sezóny (dvě 2. místa) se o něj začalo zajímat Ferrari. Tyrrell nakonec souhlasil s jeho uvolněním do italské stáje. v MS celkově devátý.
1989 - 8 GP (Tyrrell Ford). Nahradil Alboreta a při debutu dojel čtvrtý. S Tyrrellem uzavřel tříletou smlouvu, střídavě startoval ještě v F3000 v týmu Eddie Jordana, vyhrál 3 závody a stal se šampionem.
1988 - starty v F3000 (Oreca).
1987 - šampion francouzské F3 (Oreca). Vyhrál 7. závodů, v prestižní GP Monaca byl druhý.
1986 - vicemistr francouzského šampionátu F3 (2 vítězství).
1985 - první významnější výsledky - ve formuli Renault skončil celkově pátý.
1984 - poprvé závodil s monopostem formule Renault.
1983 - Jako přechodné období zvolil účast v seriálu Renault Cup s vozem R5 turbo.
1981 - závody na motokár

Jean Alesi  dosiahol prvé víťazstvo (pokiaľ nerátame motokáry) v roku 1986, kde sa naviac stal vicemajstrom hneď za Yannickom Dalmasom, pričom nemal sponzora, čo iba svedčí o jeho jazdeckom umení.  V ďalšom roku sa mu už triumf podaril, v roku 1988 jazdil v F3000 až do polovice sezóny 1989 keď sa pred Veľkou Cenou Francúzka uvoľnilo v Tyrelly miesto, vtedy tam Jeana ,,dopratal" Eddie Jordan.

Jean zavrel ústa všetkým kritikom a tým čo pochybovali tým, že skončil na bravúrnom štvrtom mieste. V roku 1990 sa Jean dostal aj na stupne víťazov keď skončil 2- krát druhý, na Veľkej Cene USA, kde polovicu pretekov viedol a Monaca . V roku 1991 sa Jean po viac než presvedčujúcich výkonoch pridal k Ferrari ktoré však v tej dobe stagnovalo. Vo svojej úvodnej sezóne bolo jeho najlepším umiestnením 3 miesto ktoré dosiahol 3 krát: Na Veľkej Cene Monaca, Talianska a Portugalska. Jean skončil siedmy v celkovom hodnotení, teda rovnako ako v roku 1990 v týme Tyrrell!

Rok 1992 bol ešte horší. Jean sa objavil na najnižšom stupienku iba 2 krát- v Španielsku a v Kanade. Boli to jediné 2 preteky v ktorých sa jazdec Ferrari dostal na pódium! Jean skončil opäť siedmy tentokrát však iba s 18 bodmi čo bolo iba o 5 bodov viac ako získal v roku 1990 v Tyrrelly! V roku 1992 sa Alesi konečne ako-tak zobudil a v Monze dosiahol druhé miesto, čím si vylepšil svoje najlepšie imiestnenie dosiahnuté s Ferrari. Pridal ešte 4 body za tretie miesto v Monaku a tentoraz skončil v celkovom hodnotení šiesty, avšak iba so šestnástimi bodmi.

V roku 1994 sa Ferrari vďaka príchodu Jeana Todta, ,,zobudilo" a v Hockenheime pretrhlo šnúru 58 pretekov bez víťazstva. Nevyhral ich však Alesi ale Gerhard Berger, hoci Jean Alesi by si túto poctu zaslúžil viac. Jean však získal tretie miesta v Brazíl, Kanade a Japonsku a druhé miesto na Veľkej Cene Veľkej Británie. Jean si po prvý krát od príchodu do Ferrari výrazne zlepšil pozíciu v konečnom poradí, čo sa bodovania týka. Skončil na piatom mieste, iba 2 body za Mikom Häkkinenoom.

V roku 1995 sa Jean umiestnil na druhom mieste na obnovenej Veľkej Cene Argentíny, kde mal veľké šťastie pretože pri štarte zazmätkoval a spôsobil hromadnú haváriu po ktorej nasledoval reštart. Jean si však mohol zobrať nové Ferrari. Ďalšie druhé miesto prišlo v Imole, práve rok po havárií Ayertona Sennu. Potom prišlo po zlej stratégií Benettonu Jeanovo prvé víťazstvo v Kanade ktoré najemotívnejšie prežíval jeho bývalí manažér Eddie Jordan. Po tomto víťazstve prišli ešte 2 druhé miesta na Veľkej Cene Veľkej Británie v Silverstone vďaka vzájomnej kolízí Schumachera  s Hillom a Coulthardovej penalizácií a na Veľkej Cene Európy na Nurburgringu, kde ho Alesi štartoval v daždi na hladkých gumách a Schumacher ho predbehol až 3 kolá pred koncom. Blízko k druhému víťazstvu mal Alesi na Veľkej Cene Talianska keď bolo poradie bolo: 1. Coulthard, 2. Berger, 3. Schumacher, 4. Hill, 5. Alesi, 6. Herbert, 7.Häkkinen a 8. Frentzen. Coultharda však zradilo auto čím bol Jean na štvrtom mieste, potom sa vzájomne vyradili Hill so Schumacherom, čo ho posunulo na miesto druhé. Berger musel odstúpiť a vyzeralo to že Alesi príde ľahko k víťazstvu. Nakoniec však odstúpil aj Alesi  a po ,,lacné" víťazstvo si prišiel Herbert na Benettone. Jean síce opäť dosiahol piate miesto, ale získal  42 bodov čo bolo iba o 7 menenej ako získal tretí David Coulthard.

V roku 1996 sa udiala rošáda medzi ním a Michaelom Schumacherom, keď Schumacher prešiel z Bennetonu do Ferari a Alesi naopak z Ferrari do Bennetonu. Jeho tímovým kolegom sa opäť stal Gerhard Berger a opäť obaja siahali na víťazstvá, avšak vždy im ich uchmatli jazdci Williamsu, alebo Ferrari. Obzvlášť Alesi mal šancu na víťazstvá. V každých pretekoch jazdil na špičke a o víťazstvo ho vždy pripravili jeho nerozvážne rozhodnutia dosiahol však 4 druhé miesta v Brazílií, Španielsku, Nemecku a Taliansku a 4 tretie miesta v Argentíne, Kanade, Francúzku a Maďarsku. Aj keď v tejto sezóne nevyhral bola to jeho štatisticky najúspešnejšia sezóna pretože v celkovom hodnotení skončil štvrtý so ziskom 47 bodov.

V roku 1997 Jean skončil opäť štvrtý, tentoraz však získal iba 36 aj keď na tretieho Frentzena strácal iba 6 bodov. Zaistili mu to 1 tretie miesto a 4 druhé miesta. Tretie miesto získal na Veľkej Cene Španielska a druhé miesta na Veľkej Cene Kanady, Veľkej Británie, Talianska a Luxemburska. V Taliansku dlhšiu časť pretekov viedol potom ho však predbehol Coulthard. V Luxembursku bolo druhé miesto iba ,,posnuté" od jazdcov Mclarenu. Kvôli týmto pozoruhodným výsledkom bolo prekvapivé, že v roku 1998 sme Jeana videli v Sauberi.

Jean však dokázal získať 9 bodov, pričom sa raz v Spa postavil na tretí najvyšší stupienok, keď Schumacher nabúral do o kolo pomalšieho Coultharda. Ďalšie sezóny však boli už iba trápením.

V roku 1999 nazbieral iba ,,úbohé" 2 body za dve šieste miesta. Po týchto nelichotivých výsledkoch prešiel Jean do týmu Prost, kde to však bolo ešte horšie, keď v roku 2000 nezískal ani bod. V roku 2001 síce získal 3 body za šieste miesta v Rakúsku a Nemecku a za piate miesto v Kanade, potom však Eddie Jordan vyhodil Heinza Haralda Frentzena zo svojho Joradanu kvôli tomu, aby na jeho miesto mohol v roku 2002 nastúpiť Takuma Sato, ktorého nástup bol podmienkou dodávania motorov odvtedy už bolo známe, že Jean chce po skončení sezóny zavesiť kariéru v F1 na kliniec, preto ho Eddie Jordan povolal na posledných 5 pretekov, v ktorých získal 1 bod.

Svoju poslednú Veľkú cenu v F1 nedokončil po zrážke so Sauberom Kimiho Raikkonena. Potom sa začalo jeho veľmi úspešné pretekanie na Majstrovstvách Nemecka cestných automobilov. Jean Alesi vyhlásil počas Veľkej Ceny Singapouru 2011 že by chcel spraviť Comeback v podobe účasti na 24 hodín Le Mans. Tiež sa špekuluje o keho účasti na Indy 500 s Lotusom.

Výsledky a tabulková data

Sezóna # Konstruktér Pořadí Body celkem
1989 4 Tyrrell 9. 8
1990 4 Tyrrell 9. 13
1991 28 Ferrari 7. 21
1992 27 Ferrari 7. 18
1993 27 Ferrari 6. 16
1994 27 Ferrari 5. 24
1995 27 Ferrari 5. 42
1996 3 Benetton 4. 47
1997 7 Benetton 3. 36
1998 14 Sauber 11. 9
1999 11 Sauber 15. 2
2000 14 Prost 17. 0
2001 22 Prost 14. 5
Název   Okruh # Konstruktér P B
Velká cena Francie 1989 Francie Paul Ricard 4 Tyrrell 4. 3
Velká cena Velké Británie 1989 Velká Británie Silverstone 4 Tyrrell RET 0
Velká cena Německa 1989 Německo Hockenheim 4 Tyrrell 10. 0
Velká cena Maďarska 1989 Maďarsko Hungaroring 4 Tyrrell 9. 0
Velká cena Itálie 1989 Itálie Monza 4 Tyrrell 5. 2
Velká cena Španělska 1989 Španělsko Jerez 4 Tyrrell 4. 3
Velká cena Japonska 1989 Japonsko Suzuka 4 Tyrrell RET 0
Velká cena Austrálie 1989 Austrálie Adelaide 4 Tyrrell RET 0
Velká cena Spojených států 1990 Spojené státy Phoenix 4 Tyrrell 2. 6
Velká cena Brazílie 1990 Brazílie Interlagos 4 Tyrrell 7. 0
Velká cena San Marina 1990 San Marino Imola 4 Tyrrell 6. 1
Velká cena Monaka 1990 Monako Circuit de Monaco 4 Tyrrell 2. 6
Velká cena Kanady 1990 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 4 Tyrrell RET 0
Velká cena Mexika 1990 Mexiko Mexico City 4 Tyrrell 7. 0
Velká cena Francie 1990 Francie Paul Ricard 4 Tyrrell RET 0
Velká cena Velké Británie 1990 Velká Británie Silverstone 4 Tyrrell 8. 0
Velká cena Německa 1990 Německo Hockenheim 4 Tyrrell 11. 0
Velká cena Maďarska 1990 Maďarsko Hungaroring 4 Tyrrell RET 0
Velká cena Belgie 1990 Belgie Spa-Francorchamps 4 Tyrrell 8. 0
Velká cena Itálie 1990 Itálie Monza 4 Tyrrell RET 0
Velká cena Portugalska 1990 Portugalsko Estoril 4 Tyrrell 8. 0
Velká cena Španělska 1990 Španělsko Jerez 4 Tyrrell RET 0
Velká cena Japonska 1990 Japonsko Suzuka 4 Tyrrell DNS 0
Velká cena Austrálie 1990 Austrálie Adelaide 4 Tyrrell 8. 0
Velká cena Spojených států 1991 Spojené státy Phoenix 28 Ferrari 12. 0
Velká cena Brazílie 1991 Brazílie Interlagos 28 Ferrari 6. 1
Velká cena San Marina 1991 San Marino Imola 28 Ferrari RET 0
Velká cena Monaka 1991 Monako Circuit de Monaco 28 Ferrari 3. 4
Velká cena Kanady 1991 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 28 Ferrari RET 0
Velká cena Mexika 1991 Mexiko Mexico City 28 Ferrari RET 0
Velká cena Francie 1991 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 28 Ferrari 4. 3
Velká cena Velké Británie 1991 Velká Británie Silverstone 28 Ferrari RET 0
Velká cena Německa 1991 Německo Hockenheim 28 Ferrari 3. 4
Velká cena Maďarska 1991 Maďarsko Hungaroring 28 Ferrari 5. 2
Velká cena Belgie 1991 Belgie Spa-Francorchamps 28 Ferrari RET 0
Velká cena Itálie 1991 Itálie Monza 28 Ferrari RET 0
Velká cena Portugalska 1991 Portugalsko Estoril 28 Ferrari 3. 4
Velká cena Španělska 1991 Španělsko Circuit de Catalunya 28 Ferrari 4. 3
Velká cena Japonska 1991 Japonsko Suzuka 28 Ferrari RET 0
Velká cena Austrálie 1991 Austrálie Adelaide 28 Ferrari RET 0
Velká cena Jižní Afriky 1992 Jihoafrická republika Kyalami 27 Ferrari RET 0
Velká cena Mexika 1992 Mexiko Mexico City 27 Ferrari RET 0
Velká cena Brazílie 1992 Brazílie Interlagos 27 Ferrari 4. 3
Velká cena Španělska 1992 Španělsko Circuit de Catalunya 27 Ferrari 3. 4
Velká cena San Marina 1992 San Marino Imola 27 Ferrari RET 0
Velká cena Monaka 1992 Monako Circuit de Monaco 27 Ferrari RET 0
Velká cena Kanady 1992 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 27 Ferrari 3. 4
Velká cena Francie 1992 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 27 Ferrari RET 0
Velká cena Velké Británie 1992 Velká Británie Silverstone 27 Ferrari RET 0
Velká cena Německa 1992 Německo Hockenheim 27 Ferrari 5. 2
Velká cena Maďarska 1992 Maďarsko Hungaroring 27 Ferrari RET 0
Velká cena Belgie 1992 Belgie Spa-Francorchamps 27 Ferrari RET 0
Velká cena Itálie 1992 Itálie Monza 27 Ferrari RET 0
Velká cena Portugalska 1992 Portugalsko Estoril 27 Ferrari RET 0
Velká cena Japonska 1992 Japonsko Suzuka 27 Ferrari 5. 2
Velká cena Austrálie 1992 Austrálie Adelaide 27 Ferrari 4. 3
Velká cena Jižní Afriky 1993 Jihoafrická republika Kyalami 27 Ferrari RET 0
Velká cena Brazílie 1993 Mexiko Mexico City 27 Ferrari 8. 0
Velká cena Evropy 1993 Brazílie Interlagos 27 Ferrari RET 0
Velká cena San Marina 1993 San Marino Imola 27 Ferrari RET 0
Velká cena Španělska 1993 Španělsko Circuit de Catalunya 27 Ferrari RET 0
Velká cena Monaka 1993 Monako Circuit de Monaco 27 Ferrari 3. 4
Velká cena Kanady 1993 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 27 Ferrari RET 0
Velká cena Francie 1993 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 27 Ferrari RET 0
Velká cena Velké Británie 1993 Velká Británie Silverstone 27 Ferrari 9. 0
Velká cena Německa 1993 Německo Hockenheim 27 Ferrari 7. 0
Velká cena Maďarska 1993 Maďarsko Hungaroring 27 Ferrari RET 0
Velká cena Belgie 1993 Belgie Spa-Francorchamps 27 Ferrari RET 0
Velká cena Itálie 1993 Itálie Monza 27 Ferrari 2. 6
Velká cena Portugalska 1993 Portugalsko Estoril 27 Ferrari 4. 3
Velká cena Japonska 1993 Japonsko Suzuka 27 Ferrari RET 0
Velká cena Austrálie 1993 Austrálie Adelaide 27 Ferrari 4. 3
Velká cena Brazílie 1994 Brazílie Interlagos 27 Ferrari 3. 4
Velká cena Monaka 1994 Monako Circuit de Monaco 27 Ferrari 5. 2
Velká cena Španělska 1994 Španělsko Circuit de Catalunya 27 Ferrari 4. 3
Velká cena Kanady 1994 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 27 Ferrari 3. 4
Velká cena Francie 1994 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 27 Ferrari RET 0
Velká cena Velké Británie 1994 Velká Británie Silverstone 27 Ferrari 2. 6
Velká cena Německa 1994 Německo Hockenheim 27 Ferrari RET 0
Velká cena Maďarska 1994 Maďarsko Hungaroring 27 Ferrari RET 0
Velká cena Belgie 1994 Belgie Spa-Francorchamps 27 Ferrari RET 0
Velká cena Itálie 1994 Itálie Monza 27 Ferrari RET 0
Velká cena Portugalska 1994 Portugalsko Estoril 27 Ferrari RET 0
Velká cena Evropy 1994 Španělsko Jerez 27 Ferrari 10. 0
Velká cena Japonska 1994 Japonsko Suzuka 27 Ferrari 3. 4
Velká cena Austrálie 1994 Austrálie Adelaide 27 Ferrari 6. 1
Velká cena Brazílie 1995 Brazílie Interlagos 27 Ferrari 5. 2
Velká cena Argentiny 1995 Argentina Buenos Aires 27 Ferrari 2. 6
Velká cena San Marina 1995 San Marino Imola 27 Ferrari 2. 6
Velká cena Španělska 1995 Španělsko Circuit de Catalunya 27 Ferrari RET 0
Velká cena Monaka 1995 Monako Circuit de Monaco 27 Ferrari RET 0
Velká cena Kanady 1995 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 27 Ferrari 1. 10
Velká cena Francie 1995 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 27 Ferrari 5. 2
Velká cena Velké Británie 1995 Velká Británie Silverstone 27 Ferrari 2. 6
Velká cena Německa 1995 Německo Hockenheim 27 Ferrari RET 0
Velká cena Maďarska 1995 Maďarsko Hungaroring 27 Ferrari RET 0
Velká cena Belgie 1995 Belgie Spa-Francorchamps 27 Ferrari RET 0
Velká cena Itálie 1995 Itálie Monza 27 Ferrari RET 0
Velká cena Portugalska 1995 Portugalsko Estoril 27 Ferrari 5. 2
Velká cena Evropy 1995 Německo Nürburgring 27 Ferrari 2. 6
Velká cena Pacifiku 1995 Japonsko Aida 27 Ferrari 5. 2
Velká cena Japonska 1995 Japonsko Suzuka 27 Ferrari RET 0
Velká cena Austrálie 1995 Austrálie Adelaide 27 Ferrari RET 0
Velká cena Austrálie 1996 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 3 Benetton RET 0
Velká cena Brazílie 1996 Brazílie Interlagos 3 Benetton 2. 6
Velká cena Argentiny 1996 Argentina Buenos Aires 3 Benetton 3. 4
Velká cena Evropy 1996 Německo Nürburgring 3 Benetton RET 0
Velká cena San Marina 1996 San Marino Imola 3 Benetton 6. 1
Velká cena Monaka 1996 Monako Circuit de Monaco 3 Benetton RET 0
Velká cena Španělska 1996 Španělsko Circuit de Catalunya 3 Benetton 2. 6
Velká cena Kanady 1996 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 3 Benetton 3. 4
Velká cena Francie 1996 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 3 Benetton 3. 4
Velká cena Velké Británie 1996 Velká Británie Silverstone 3 Benetton RET 0
Velká cena Německa 1996 Německo Hockenheim 3 Benetton 2. 6
Velká cena Maďarska 1996 Maďarsko Hungaroring 3 Benetton 3. 4
Velká cena Belgie 1996 Belgie Spa-Francorchamps 3 Benetton 4. 3
Velká cena Itálie 1996 Itálie Monza 3 Benetton 2. 6
Velká cena Portugalska 1996 Portugalsko Estoril 3 Benetton 4. 3
Velká cena Japonska 1996 Japonsko Suzuka 3 Benetton RET 0
Velká cena Austrálie 1997 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 7 Benetton RET 0
Velká cena Brazílie 1997 Brazílie Interlagos 7 Benetton 6. 1
Velká cena Argentiny 1997 Argentina Buenos Aires 7 Benetton 7. 0
Velká cena San Marina 1997 San Marino Imola 7 Benetton 5. 2
Velká cena Monaka 1997 Monako Circuit de Monaco 7 Benetton RET 0
Velká cena Španělska 1997 Španělsko Circuit de Catalunya 7 Benetton 3. 4
Velká cena Kanady 1997 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 7 Benetton 2. 6
Velká cena Francie 1997 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 7 Benetton 5. 2
Velká cena Velké Británie 1997 Velká Británie Silverstone 7 Benetton 2. 6
Velká cena Německa 1997 Německo Hockenheim 7 Benetton 6. 1
Velká cena Maďarska 1997 Maďarsko Hungaroring 7 Benetton 11. 0
Velká cena Belgie 1997 Belgie Spa-Francorchamps 7 Benetton 8. 0
Velká cena Itálie 1997 Itálie Monza 7 Benetton 2. 6
Velká cena Rakouska 1997 Rakousko A1-Ring 7 Benetton RET 0
Velká cena Lucemburska 1997 Německo Nürburgring 7 Benetton 2. 6
Velká cena Japonska 1997 Japonsko Suzuka 7 Benetton 5. 2
Velká cena Evropy 1997 Španělsko Jerez 7 Benetton 13. 0
Velká cena Austrálie 1998 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 14 Sauber RET 0
Velká cena Brazílie 1998 Brazílie Interlagos 14 Sauber 9. 0
Velká cena Argentiny 1998 Argentina Buenos Aires 14 Sauber 5. 2
Velká cena San Marina 1998 San Marino Imola 14 Sauber 6. 1
Velká cena Španělska 1998 Španělsko Circuit de Catalunya 14 Sauber 10. 0
Velká cena Monaka 1998 Monako Circuit de Monaco 14 Sauber 12. 0
Velká cena Kanady 1998 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 Sauber RET 0
Velká cena Francie 1998 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 14 Sauber 7. 0
Velká cena Velké Británie 1998 Velká Británie Silverstone 14 Sauber RET 0
Velká cena Rakouska 1998 Rakousko A1-Ring 14 Sauber RET 0
Velká cena Německa 1998 Německo Hockenheim 14 Sauber 10. 0
Velká cena Maďarska 1998 Maďarsko Hungaroring 14 Sauber 7. 0
Velká cena Belgie 1998 Belgie Spa-Francorchamps 14 Sauber 3. 4
Velká cena Itálie 1998 Itálie Monza 14 Sauber 5. 2
Velká cena Lucemburska 1998 Německo Nürburgring 14 Sauber 10. 0
Velká cena Japonska 1998 Japonsko Suzuka 14 Sauber 7. 0
Velká cena Austrálie 1999 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 11 Sauber RET 0
Velká cena Brazílie 1999 Brazílie Interlagos 11 Sauber RET 0
Velká cena San Marina 1999 San Marino Imola 11 Sauber 6. 1
Velká cena Monaka 1999 Monako Circuit de Monaco 11 Sauber RET 0
Velká cena Španělska 1999 Španělsko Circuit de Catalunya 11 Sauber RET 0
Velká cena Kanady 1999 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 11 Sauber RET 0
Velká cena Francie 1999 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 11 Sauber RET 0
Velká cena Velké Británie 1999 Velká Británie Silverstone 11 Sauber 14. 0
Velká cena Rakouska 1999 Rakousko A1-Ring 11 Sauber RET 0
Velká cena Německa 1999 Německo Hockenheim 11 Sauber 8. 0
Velká cena Maďarska 1999 Maďarsko Hungaroring 11 Sauber 16. 0
Velká cena Belgie 1999 Belgie Spa-Francorchamps 11 Sauber 9. 0
Velká cena Itálie 1999 Itálie Monza 11 Sauber 9. 0
Velká cena Evropy 1999 Německo Nürburgring 11 Sauber RET 0
Velká cena Malajsie 1999 Malajsie Sepang 11 Sauber 7. 0
Velká cena Japonska 1999 Japonsko Suzuka 11 Sauber 6. 1
Velká cena Austrálie 2000 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 14 Prost RET 0
Velká cena Brazílie 2000 Brazílie Interlagos 14 Prost RET 0
Velká cena San Marina 2000 San Marino Imola 14 Prost RET 0
Velká cena Velké Británie 2000 Velká Británie Silverstone 14 Prost 10. 0
Velká cena Španělska 2000 Španělsko Circuit de Catalunya 14 Prost RET 0
Velká cena Evropy 2000 Německo Nürburgring 14 Prost 9. 0
Velká cena Monaka 2000 Monako Circuit de Monaco 14 Prost RET 0
Velká cena Kanady 2000 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 Prost RET 0
Velká cena Francie 2000 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 14 Prost 14. 0
Velká cena Rakouska 2000 Rakousko A1-Ring 14 Prost RET 0
Velká cena Německa 2000 Německo Hockenheim 14 Prost RET 0
Velká cena Maďarska 2000 Maďarsko Hungaroring 14 Prost RET 0
Velká cena Belgie 2000 Belgie Spa-Francorchamps 14 Prost RET 0
Velká cena Itálie 2000 Itálie Monza 14 Prost 12. 0
Velká cena Spojených států 2000 14 Prost RET 0
Velká cena Japonska 2000 Japonsko Suzuka 14 Prost RET 0
Velká cena Malajsie 2000 Malajsie Sepang 14 Prost 11. 0
Velká cena Austrálie 2001 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 22 Prost 9. 0
Velká cena Malajsie 2001 Malajsie Sepang 22 Prost 9. 0
Velká cena Brazílie 2001 Brazílie Interlagos 22 Prost 8. 0
Velká cena San Marina 2001 San Marino Imola 22 Prost 9. 0
Velká cena Španělska 2001 Španělsko Circuit de Catalunya 22 Prost 10. 0
Velká cena Rakouska 2001 Rakousko A1-Ring 22 Prost 10. 0
Velká cena Monaka 2001 Monako Circuit de Monaco 22 Prost 6. 1
Velká cena Kanady 2001 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 22 Prost 5. 2
Velká cena Evropy 2001 Německo Nürburgring 22 Prost 15. 0
Velká cena Francie 2001 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 22 Prost 12. 0
Velká cena Velké Británie 2001 Velká Británie Silverstone 22 Prost 11. 0
Velká cena Německa 2001 Německo Hockenheim 22 Prost 6. 1
Velká cena Maďarska 2001 Maďarsko Hungaroring 12 Jordan 10. 0
Velká cena Belgie 2001 Belgie Spa-Francorchamps 12 Jordan 6. 1
Velká cena Itálie 2001 Itálie Monza 12 Jordan 8. 0
Velká cena Spojených států 2001 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 12 Jordan 7. 0
Velká cena Japonska 2001 Japonsko Suzuka 12 Jordan RET 0

Komentáře

| 9.10.2011 16:20
A hlavně se spekuluje o jeho účasti v Indy 500 v roce 2012!