Velká Británie

Jezdec: Paul di Resta

Jméno
Paul di Resta
Datum narození
16.4.1986
Národnost
Velká Británie
Poslední úprava
4.7.2013 11:08

Rychlý nadějný mladík ze Skotska závodící již třetím rokem pro Force Indii.

Informace

Paul di Resta se narodil 16. dubna 1986 v Uphallu ve Skotsku. Je šampionem DTM a Formule 3 Euroseries. Ve Formuli 1 působí už třetím rokem ve Force Indii. Bydlí v Monaku, kde žije společně s jeho přítelkyní Laurou Jordan.

Svou jezdeckou kariéru začal jak téměř každý F1 pilot na motokáře. Od roku 1994 do roku 2002 závodil v různých motokárových sériích a v roce 2001 vyhrál britský JICA šampionát.

Na konci roku 2002 přestoupil do Britské Formule Renault Winter Series. V kompletní britské Formuli Renault závodil v roce 2003 s týmem Eurotek Motorsport a v celkovém hodnocení skončil sedmý s jedním vítězstvím. V roce 2004 podepsal s týmem Manor Motorsport, se kterým skončil celkově třetí se čtyřmi vítězstvími. S Manorem se zúčastnil také několika závodů Eurocup Formule Renault 2.0. Vyhrál cenu McLaren Aurosport BRDC Young Driver of The Year, která je cenou pro mladé nadějné jezdce roku.

V roce 2005 di Resta vstoupil do Formule 3 opět s týmem Manor Motorsport a při své premiérové sezoně skončil desátý. Pro rok 2006 podepsal s týmem ASM Formule 3, se kterým následně vyhrál šampionát s pěti vítězstvími, přičemž porazil svého týmového kolegu, o rok mladšího Sebastiana Vettela.

V roce 2007 se Paul podíval do série cestovních vozů DTM, kde jezdil pro Mercedes. V šampionátu skončil pátý. Byl to nejlepší řidič s autem, které nebylo z roku 2007. Díky tomuto výsledku poté dostal Mercedes třídy C roku 2008 pro sezonu 2008. V tomto roce vyhrál dva závody a v šampionátu skončil na druhém místě, čtyři body za vítězem Timo Scheiderem v Audi. V roce 2009 skončil celkově třetí za Scheiderem a Garym Pafferrem. V roce 2010 vyhrál tři závody v řadě a na konci sezony skončil konečně na prvním místě.

V roce 2009 Di Resta testoval s McLarenem a díky McLarenu a Mercedesu se měl stát rezervním pilotem Force Indie, která motory Mercedes používá. Nicméně Force India se rozhodla ponechat si jako závodní piloti Giancarla Fisichellu a Adriana Sutila, přičemž pozici rezervního pilota obsadila Vitantoniem Liuzzim.

Na konci roku 2009 s Fisichellou ve Ferrari a Liuzzim povýšeným na závodního pilota se di Resta zúčastnil testu na okruhu v Jerezu. 2. února 2010 pak bylo oznámeno, že se stává rezervním pilotem Force Indie. Di Resta se poté objevil ve většině prvních tréninků, krom Monaka, Německa, Belgie, Singapuru, Japonska a Koreji.

V roce 2011 di Resta nahradil Vitantonia Liuzziho v závodní sedačce Force Indie. Už v prvním závodě v Austrálii získal svůj první bod poté, co byly oba vozy Sauberu diskvalifikovány. Další bod přineslo desáté místo v Malajsii. Poté následovalo 11. místo v Číně a odstoupení v Turecku, kde mu nebylo při pit stopu řádně nasazeno kolo, které na výjezdu z boxové uličku upadlo.

V Kanadě jel na pátém místě, dokud nehavaroval s Nickem Heidfeldem, čímž si vysloužil penalizaci průjezdem boxy a později v závodě naboural a odstoupil. V Silverstonu se kvalifikoval na šestém místě, ale dokončil až na patnáctém, kvůli dlouhému pit stopu, kdy došlu ke zmatku s pneumatikami.

Své třetí bodové umístění získal v Maďarsku, kde dokončil sedmý v proměnlivých podmínkách. V Itálii se mu povedlo dovézt další body za osmé místo a poté následovalo skvělé šesté místo v Singapuru. Body přivezl i z Koreje za desáté místo, deváté místo v Abu Dhabi a za osmé v Brazílii.

Sezonu dokončil na třináctém místě s dvaceti sedmi body na kontě. Na konci sezony bylo oznámeno prodloužení smlouvy s Force Indií i na rok 2012 s novým týmovým kolegou Nicem Hülkenbergem.

V kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie v Albert Parku skončil až patnáctý a skončil pouze desátý v závodě, kdy v posledním kole předjel Vergneho a Nica Rosberga. V Malajsii se kvalifikoval čtrnáctý a v závodě skončil na sedmém místě na mokru. Z Číny nepřivezl žádné body poté, co skončil na dvanáctém místě. V Bahrajnu se kvalifikoval v top ten a v závodě, díky dvou zastávkové strategii vyrovnal svůj předchozí nejlepší výsledek – šesté místo.

Ze Španělska odjel opět s prázdnou, když dokončil čtrnáctý o kolo za vítězem Maldonadem. Do Velké ceny Monaka se kvalifikoval jako patnáctý, ale do cíle dojel na sedmém místě. V Kanadě mu body opět unikly, když dojel na jedenáctém místě.

Při Velké ceně Evropy ve Valencii byl jediným pilotem, který předvedl jedno zastávkovou strategii a dojel na sedmém místě. Poté přišla šňůra tří nepovedených závodů, kdy Skot nezískal ani bod.

V Belgii získal bod jeden za desáté místo. V Itálii byl di Resta velmi rychlý a ve třetí části kvalifikaci zajel čtvrtý nejrychlejší čas, ale startoval až z devátého místa, kvůli penalizaci za výměnu převodovky. V závodě poté skončil na osmém místě.

V závěrečných šesti závodech sezony se mu podařilo získat pouze dva body za deváté místo v Abu Dhabi. V celkovém hodnocení poté skončil na čtrnáctém místě se 46 body.

Na konci ledna 2013 Force India potvrdila, že za ni bude Paul di Resta závodit už třetí sezonu v řadě. Připojil se k němu Adrian Sutil, se kterým v týmu byl už v roce 2011.

V prvním závodě v Austrálii se sice di Resta kvalifikoval mimo top ten, ale v závodě se probojoval na deváté místo za svým kolegou Sutilem. V Malajsii di Resta odstoupil kvůli problémům s maticemi kol při pitstopech. Kvůli stejnému problému potom odstoupil i Adrian Sutil.

Pro Velkou cenu Číny se Paul kvalifikoval na jedenáctém místě, závod dokončil na osmém místě. Nicméně mohl dokončit ještě o pár míst výše, nebýt incidentu s jeho týmovým kolegou Sutilem v prvním kole, protože di Resta měl velmi rychlé závodní tempo.

Di Resta získal svůj nejlepší výsledek v Bahrajnu, kde dokončil na čtvrtém místě poté, co ho blízko ke konci předjel Romain Grosjean s Lotusem a připravil ho tak o své první pódium ve Formuli 1.

Po následujícím sedmém místě ve Španělsku přišlo zklamání v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Monaka a di Resta startoval až ze sedmnáctého místa. Di Resta poté zvolil agresivní strategii do závodu, kdy plánoval pouze dvě zastávky v boxech. Měl štěstí a díky několika skvělým předjížděcím manévrům a červeným vlajkám dokončil na devátém místě.

V Kanadě přišlo další zklamání, když di Resta v kvalifikaci opět skončil až na sedmnáctém místě. Di Resta opět zvolil další agresivní strategii, tentokrát jedné zastávky, díky čemuž dokončil na sedmém místě.

Momentálně se v šampionátu nachází na osmém místě s 36 body.

Výsledky a tabulková data

Sezóna # Konstruktér Pořadí Body celkem
2010 14 Force India 20. 0
2011 15 Force India 13. 27
2012 11 Force India 14. 46
2013 14 Force India 12. 48
2017 0 HRT 20. 0
Název   Okruh # Konstruktér P B
Velká cena Austrálie 2011 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 15 Force India 10. 1
Velká cena Malajsie 2011 Malajsie Sepang 15 Force India 10. 1
Velká cena Číny 2011 Čína Shanghai International Circuit 15 Force India 11. 0
Velká cena Turecka 2011 Turecko Istanbul 15 Force India RET 0
Velká cena Španělska 2011 Španělsko Circuit de Catalunya 15 Force India 12. 0
Velká cena Monaka 2011 Monako Circuit de Monaco 15 Force India 12. 0
Velká cena Kanady 2011 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 15 Force India 18. 0
Velká cena Evropy 2011 Španělsko Valencia street 15 Force India 14. 0
Velká cena Velké Británie 2011 Velká Británie Silverstone 15 Force India 15. 0
Velká cena Německa 2011 Německo Nürburgring 15 Force India 13. 0
Velká cena Maďarska 2011 Maďarsko Hungaroring 15 Force India 7. 6
Velká cena Belgie 2011 Belgie Spa-Francorchamps 15 Force India 11. 0
Velká cena Itálie 2011 Itálie Monza 15 Force India 8. 4
Velká cena Singapuru 2011 Singapur Marina Bay 15 Force India 6. 8
Velká cena Japonska 2011 Japonsko Suzuka 15 Force India 12. 0
Velká cena Koreje 2011 Jižní Korea Korea International Circuit 15 Force India 10. 1
Velká cena Indie 2011 Indie Buddh International Circuit 15 Force India 13. 0
Velká cena Abú Dhabi 2011 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 15 Force India 9. 2
Velká cena Brazílie 2011 Brazílie Interlagos 15 Force India 8. 4
Velká cena Austrálie 2012 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 11 Force India 10. 1
Velká cena Malajsie 2012 Malajsie Sepang 11 Force India 7. 6
Velká cena Číny 2012 Čína Shanghai International Circuit 11 Force India 12. 0
Velká cena Bahrajnu 2012 Bahrajn Bahrain International Circuit 11 Force India 6. 8
Velká cena Španělska 2012 Španělsko Circuit de Catalunya 11 Force India 14. 0
Velká cena Monaka 2012 Monako Circuit de Monaco 11 Force India 7. 6
Velká cena Kanady 2012 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 11 Force India 11. 0
Velká cena Evropy 2012 Španělsko Valencia street 11 Force India 7. 6
VC Velké Británie 2012 Velká Británie Silverstone 11 Force India RET 0
Velká cena Německa 2012 Německo Hockenheim 11 Force India 11. 0
Velká cena Maďarska 2012 Maďarsko Hungaroring 11 Force India 12. 0
Velká cena Belgie 2012 Belgie Spa-Francorchamps 11 Force India 10. 1
Velká cena Itálie 2012 Itálie Monza 11 Force India 8. 4
Velká cena Singapuru 2012 Singapur Marina Bay 11 Force India 4. 12
Velká cena Japonska 2012 Japonsko Suzuka 11 Force India 12. 0
Velká cena Koreje 2012 Jižní Korea Korea International Circuit 11 Force India 12. 0
Velká cena Indie 2012 Indie Buddh International Circuit 11 Force India 12. 0
Velká cena Abú Dhabi 2012 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 11 Force India 9. 2
Velká cena USA 2012 Spojené státy Circuit Of The Americas 11 Force India 15. 0
Velká cena Brazílie 2012 Brazílie Interlagos 11 Force India 19. 0
Velká cena Austrálie 2013 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 14 Force India 8. 4
Velká cena Malajsie 2013 Malajsie Sepang 14 Force India RET 0
Velká cena Číny 2013 Čína Shanghai International Circuit 14 Force India 8. 4
Velká cena Bahrajnu 2013 Bahrajn Bahrain International Circuit 14 Force India 4. 12
Velká cena Španělska 2013 Španělsko Circuit de Catalunya 14 Force India 7. 6
Velká cena Monaka 2013 Monako Circuit de Monaco 14 Force India 9. 2
Velká cena Kanady 2013 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 Force India 7. 6
VC Velké Británie 2013 Velká Británie Silverstone 14 Force India 9. 2
Velká cena Německa 2013 Německo Nürburgring 14 Force India 11. 0
Velká cena Maďarska 2013 Maďarsko Hungaroring 14 Force India 18. 0
Velká cena Belgie 2013 Belgie Spa-Francorchamps 14 Force India RET 0
Velká cena Itálie 2013 Itálie Monza 14 Force India RET 0
Velká cena Singapuru 2013 Singapur Marina Bay 14 Force India 20. 0
Velká cena Koreje 2013 Jižní Korea Korea International Circuit 14 Force India RET 0
Velká cena Japonska 2013 Japonsko Suzuka 14 Force India 11. 0
Velká cena Indie 2013 Indie Buddh International Circuit 14 Force India 8. 4
Velká cena Abú Dhabi 2013 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 14 Force India 6. 8
Velká cena USA 2013 Spojené státy Circuit Of The Americas 14 Force India 16. 0
Velká cena Brazílie 2013 Brazílie Interlagos 14 Force India 11. 0
Velká cena Maďarska 2017 Maďarsko Hungaroring 0 HRT NC 0

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.