Konstruktér: Caterham F1 Team
Informace
Tým Tonyho Fernandese vstoupil do Formule 1 v roce 2010 jako jedna ze tří nováčkovských stájí (kromě Lotusu také Virgin a HRT). Hned v prvním roce byla stáj nejlepším týmem z nováčků, i když si na své konto nepřipsala ani jeden mistrovský bod. Soudní tahanice mezi Fernandesem a lidmi, kteří si nárokovali právo na jméno Lotus, měli za následek to, že stáj musela být přejmenována na Caterham. S tímto názvem tým působil ve Formuli 1 od roku 2012. Ještě v roce 2011 se tým coby Lotus Racing umístil jako nejlepší nebodující tým.
2012
Caterham měl s novým názvem původně pokračovat v nezměněné sestavě a do zelených vozů měli usednout Jarno Trulli a Heikki Kovalainen. V únoru ale bylo oznámeno, že italského závodníka nahradí Rus Vitaly Petrov. Tým se přestěhoval do jiného sídla nedaleko vesničky Leafield. Caterham byl také s vozem CT01 vůbec první stájí, která ve Formuli 1 nasadila systém KERS.
V prvním závodě neviděl ani jeden vůz cíl, postupně se ale forma zelených formulí začala zlepšovat. Maximem stáje bylo v průběhu sezony třinácté místo z Monaka, Valencie a Abú Dhabi. Ještě před posledním podnikem sezony to vypadalo, že nejlepším nebodujícím týmem bude tento rok Marussia. Jenže historický výsledek pro tým vyjel v závěrečné Velké ceně Brazílie Heikki Kovalainen, který obsadil jedenácté místo a týmu tak zajistil desátou příčku v Poháru konstruktérů.
2013
Pro rok 2013 stáj kompletně změnila jezdecké složení. Namísto zkušených závodníků byl angažován Charles Pic z Marussie a vedle něj nováček Giedo van der Garde. V březnu pak Caterham představil ještě rezervními piloty, kterými se stali Alexander Rossi a Ma Qinghua.
Právě nováček van der Garde vybojoval pro tým vůbec nejlepší kvalifikační umístění v historii, když v belgickém Spa vyjel čtrnácté místo. I když měl tým v průběhu celého roku konkurenceschopnější vůz než konkurenční Marussia, v Poháru konstruktérů nakonec tentokrát skončil až za svými úhlavními soky - na jedenáctém místě. Caterham a Marussia byly v tomto roce jedinými týmy, které nebodovaly.
2014
I pro rok 2014 tým kompletně obměnil jezdecké složení. Angažováni byli Marcus Ericsson a Kamui Kobayashi. Šéf stáje Tony Fernandes zaměstnancům týmu ještě před sezonou sdělil, že pokud se výkony týmu během ročníku 2014 nezlepší, svůj post opustí. Caterham však ani tento rok nezaznamenal žádný mistrovský bod, zatímco Marussia se tohoto historického úspěchu dočkala zásluhou devátého místa Julese Bianchiho ve Velké ceně Monaka.
Jenže tým trápily mnohem větší starosti. V létě 2014 bylo oznámeno, že vedení týmu se otřásá v základech. Stalo se toho mnoho. Například Kamui Kobayashi překvapivě nezávodil v belgickém Spa a v jeho voze dostal pro jeden závod příležitost André Lotterer, trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans a bývalý testovací jezdec Jaguaru. Kvůli rostoucím problémům dostal tým výjimku od Bernieho Ecclestona a nemusel startovat v USA a Brazílii, pro závěrečný podnik v Abú Dhabi se však vrátil. Vedle Kamuie Kobayashiho usedl nováček Will Stevens a dojel sedmnáctý.
Před sezonou 2015 bylo představeno provizorní složení startovní listiny a Caterham na tomto seznamu i přes jasné finanční problémy figuroval. Během závodního víkendu v Brazílii 2014 tým začal shánět peníze na start v nové sezoně i alternativními způsoby. Uspořádal sbírku mezi fanoušky, ale ani úspěšný crowdfunding nepomohl. Majetek byl prodán v dražbě a stáj oficiálně zkrachovala.
Fotogalerie
Výsledky a tabulková data
Sezóna | # | Jezdec | |
---|---|---|---|
2012 | 20 | Heikki Kovalainen | |
2012 | 21 | Vitaly Petrov | |
2012 | 20 | Alexander Rossi | |
2013 | 21 | Heikki Kovalainen | |
2013 | 20 | Ma Qing Hua | |
2013 | 20 | Charles Pic | |
2013 | 20 | Alexander Rossi | |
2013 | 21 | Giedo van der Garde | |
2014 | 46 | ||
2014 | 9 | Marcus Ericsson | |
2014 | 10 | Kamui Kobayashi | |
2014 | 45 | André Lotterer | |
2014 | 45 | Alexander Rossi | |
2014 | 46 | Will Stevens |
Žádné fotky v této kategorii nebyly zatím publikovány.
Žádné příspěvky nenalezeny.