Velká cena Monaka 2011
Informace
Ihned po startu závodu si náskok na čele začal budovat Sebastian Vettel, následoval jej Jenson Button a na třetí příčku se prodral Fernando Alonso. Špatný start naopak zaznamenal Michael Schumacher, který se po bídném úvodu propadl až na desáté místo. Ani Hamilton nezaznamenal dobrý úvod závodu, pohyboval se na hranici první desítky a do boxů si stěžoval na problémy s pravým zadním kolem, s největší pravděpodobností po kontaktu s vozem právě Michaela Schumachera. Právě mezi těmito dvěma závodníky se i po několika prvních kolech odehrával zajímavý souboj, zatímco lídr závodu Vettel si dojel pro nejrychlejší kolo závodu.
Skvělým manévrem se blýskl Lewis Hamilton, když se na konci startovní rovinky dostal před Michaela Schumachera. O několik kol později se předvedl i Brazilec Felipe Massa, jež se dostal před Nica Rosberga, stejně tak jako Pastor Maldonado. K mechanikům zamířil jako první Němec Schumacher, až o něco později do pit lane zavítal i Sebastian Vettel a Mark Webber. Především zastávka australského závodníka byla netradičně dlouhá, což pro pilota Red Bullu rozhodně nebylo povzbuzující. Z dvojice Ferrari zamířil do boxů jako první Fernando Alonso a jeho zastávka v boxech proběhla bez problémů.
Překvapením bylo, když se po prvních zastávkách v boxech dostal do čela britský závodník Jenson Button, který si navíc na Vettela najel velmi slušný náskok a zajížděl také o něco rychlejší časy. V jednadvacátém kole se Lewis Hamilton dotáhl na šestého Vitaly Petrova a již se poohlížel, jakým způsobem se před ruského pilota dostane. V kole sedmadvacátém zamířil do boxů také Felipe Massa, jen o kolo dřív tam byl také Pastor Maldonado, závodník, jež se v monackém knížectví představoval ve velmi dobré formě. V té době byl potrestán Paul di Resta průjezdem boxové uličky, navíc si po nevydařeném souboji musel dojet pro nové přítlačné křídlo a bylo jasné, že se tento mladičký závodník propadne v pořadí.
V třiatřicátém kole odstavil vůz Virgin pilot Timo Glock, důvodem bylo poškozené pravé zadní kolo. Zajímavý souboj se odehrál ve vlásence mezi Felipem Massou a Lewisem Hamiltonem, brazilský závodník ovšem jen pár sekund po tomto souboji havaroval a s poškozeným Ferrari již nemohl pokračovat, v tunelu se totiž opět po souboji s Hamiltonem dostal mimo ideální stopu a opřel svůj rudý vůz o bariéru. O něco později kamera ukázala divákům také odstavený vůz Michaela Schumachera, který byl okamžitě uhnut ze závodní dráhy. Právě díky Massovi se na trati vůbec poprvé v letošním ročníku objevil Safety car, který celé startovní pole smrskl opět k sobě. Bylo jasné, že Jenson Button i Sebastian Vettel ještě budou muset do boxů, zatímco Fernando Alonso již nikoli, což by znamenalo, že by se dostal do čela, musel by ovšem vydržet 40 kol na stejných pneumatikách. To Lewis Hamilton měl jiné starosti, za souboj s Massou byl potrestán průjezdem boxy a ten se tak propadl až na devátou příčku.
Nejrychlejší kolo závodu si ve dvaapadesátém kole připsal britský závodník Jenson Button, to ale nebylo to nejhlavnější, co se na dráze dělo. To byl totiž souboj o vítězství, ve které mohla doufat hned trojice závodníků. Zajímavý souboj se začal rýsovat na čele startovní listiny, kde Fernando Alonso dohnal Sebastiana Vettela, ale ani Jenson Button nejel nejpomaleji a držel s prvními dvěma piloty krok, asi 15 kol před koncem se mu dokonce podařilo první dva piloty dohnat.
Souboj to byl neuvěřitelné napínavý, trojce závodníků v pořadí Vettel, Alonso, Button se hnala kupředu a ujížděli zbytku startovního pole, zároveň se zde ale také rozhodovalo o vítězi prestižního monackého závodu. Mezitím se do problémů dostal Kamui Kobayashi s vozem Sauber, ale v závodě mohl i po drobném kontaktu se soupeřem pokračovat. Neuvěřitelný závěr závodu byl okořeněn kolizí Jaime Alguersuariho a Vitaly Petrova, navíc Lewis Hamilton poškodil své zadní přítlačné křídlo. Na dráhu tedy opět zamířil Safety car a osm kol před koncem se tedy čekalo, zda-li ještě bude čas závod restartovat. Šest kol před koncem byl závod červenými vlajkami zastaven, protože kolem vozu Vitaly Petrova operovali záchranáři. Bylo ovšem rozhodnuto, že závod bude restartován až se trať uklidí, takže o vzrušení v závěru monacké Velké ceny bylo opravdu vysoké.
K restartu závodu došlo v 16:04 a celé startovní pole se tak vydalo za Safety carem. Ten zajel do boxů hned po prvním odjetém kolo a do konce závodu tak zbývalo pouze pět kol. Okamžitě po restartu ovšem po kontaktu s Hamiltonem havaroval Pastor Maldonado a závod pro něj skončil. V předposledním kole se ještě Mark Webber dostal před Kobayashiho na čtvrtou příčku, zatímco na čele závodu se k žádným výrazným změnám neschylovalo. Sebastian Vettel si první příčku ve Velké ceně Monaka 2011 pohlídal a zvítězil i na tomto okruhu. Druhou příčku obsadil Španěl Fernando Alonso s Ferrari, třetí dojel do cíle Jenson Button s McLarenem, čtvrtý Mark Webber a pětici nejlepších uzavřel Kamui Kobayashi.
Výsledky a tabulková data
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | Tým | Pneu. | Model vozu | Motor | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 25 | 2:09:38.373 | 78 | Red Bull Racing | Red Bull RB7 | Renault RS27 | |||
2. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 18 | + 1.1 | 78 | Scuderia Ferrari Marlboro | Ferrari 150° Italia | Ferrari 056 | |||
3. | 4 | Jenson Button | McLaren | 15 | + 2.3 | 78 | Vodafone McLaren Mercedes | McLaren MP4-26 | Mercedes FO108Y | |||
4. | 2 | Mark Webber | Red Bull | 12 | + 23.1 | 78 | Red Bull Racing | Red Bull RB7 | Renault RS27 | |||
5. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 10 | + 26.9 | 78 | Sauber F1 Team | Sauber C30 | Ferrari 056 | |||
6. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 8 | + 27.2 | 78 | Vodafone McLaren Mercedes | McLaren MP4-26 | Mercedes FO108Y | |||
7. | 14 | Adrian Sutil | Force India | 6 | + 1 Kolo | 77 | Force India F1 Team | Force India VJM04 | Mercedes FO108Y | |||
8. | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 4 | + 1 Kolo | 77 | Lotus Renault GP | Renault R31 | Renault RS27 | |||
9. | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 2 | + 1 Kolo | 77 | AT&T Williams | Williams FW33 | Cosworth CA2011K | |||
10. | 18 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1 | + 1 Kolo | 77 | Scuderia Toro Rosso | Toro Rosso STR6 | Ferrari 056 | |||
11. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 0 | + 2 Kola | 76 | Mercedes GP Petronas F1 | Mercedes MGP W02 | Mercedes FO108Y | |||
12. | 15 | Paul di Resta | Force India | 0 | + 2 Kola | 76 | Force India F1 Team | Force India VJM04 | Mercedes FO108Y | |||
13. | 21 | Jarno Trulli | Lotus | 0 | + 2 Kola | 76 | Lotus Renault GP | Lotus T128 | Renault RS27 | |||
14. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus | 0 | + 2 Kola | 76 | Lotus Renault GP | Lotus T128 | Renault RS27 | |||
15. | 25 | Jérôme D'Ambrosio | Virgin | 0 | + 3 Kolo | 75 | Marussia Virgin Racing | Virgin MVR-02 | Cosworth CA2011 | |||
16. | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT | 0 | + 3 Kolo | 75 | HRT F1 Team | HRT F111 | Cosworth CA2011 | |||
17. | 22 | Narain Karthikeyan | HRT | 0 | + 4 Kolo | 74 | HRT F1 Team | HRT F111 | Cosworth CA2011 | |||
18. | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 0 | + 5 Kolo | 73 | AT&T Williams | Williams FW33 | Cosworth CA2011K | |||
RET | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 0 | Nehoda | 67 | Lotus Renault GP | Renault R31 | Renault RS27 | |||
RET | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 0 | Nehoda | 66 | Scuderia Toro Rosso | Toro Rosso STR6 | Ferrari 056 | |||
RET | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 0 | Nehoda | 32 | Scuderia Ferrari Marlboro | Ferrari 150° Italia | Ferrari 056 | |||
RET | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 0 | + 46 Kol | 32 | Mercedes GP Petronas F1 | Mercedes MGP W02 | Mercedes FO108Y | |||
RET | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | + 48 Kol | 30 | Marussia Virgin Racing | Virgin MVR-02 | Cosworth CA2011 | |||
DNS | 17 | Sergio Pérez | Sauber | 0 | 0 | Sauber F1 Team | Sauber C30 | Ferrari 056 |
P | # | Jezdec | Konstruktér | |
---|---|---|---|---|
17 | Sergio Pérez | Sauber | ||
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2. | 4 | Jenson Button | McLaren | |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull | |
4. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | |
5. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | |
6. | 6 | Felipe Massa | Ferrari | |
7. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | |
8. | 12 | Pastor Maldonado | Williams | |
9. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | |
10. | 10 | Vitaly Petrov | Renault | |
11. | 11 | Rubens Barrichello | Williams | |
12. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | |
13. | 15 | Paul di Resta | Force India | |
14. | 14 | Adrian Sutil | Force India | |
15. | 9 | Nick Heidfeld | Renault | |
16. | 18 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | |
17. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus | |
18. | 21 | Jarno Trulli | Lotus | |
19. | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | |
20. | 24 | Timo Glock | Virgin | |
21. | 25 | Jérôme D'Ambrosio | Virgin | |
22. | 22 | Narain Karthikeyan | HRT | |
23. | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT |
Kvalifikace - 28.5.2011
P | # | Jezdec | Konstruktér | Q1 | Q2 | Q3 | K | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:15.606 | 1:14.277 | 1:13.556 | 18 | |
2. | 4 | Jenson Button | McLaren | 1:15.397 | 1:14.545 | 1:13.997 | 18 | |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull | 1:16.087 | 1:14.742 | 1:14.019 | 24 | |
4. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:16.051 | 1:14.569 | 1:14.483 | 22 | |
5. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:16.092 | 1:14.981 | 1:14.682 | 29 | |
6. | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 1:16.309 | 1:14.648 | 1:14.877 | 25 | |
7. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:15.858 | 1:14.741 | 1:15.766 | 26 | |
8. | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 1:15.819 | 1:15.545 | 1:16.528 | 23 | |
9. | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:15.207 | 1:14.275 | 15 | ||
10. | 17 | Sergio Pérez | Sauber | 1:15.918 | 1:15.482 | 23 | ||
11. | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 1:16.378 | 1:15.815 | 21 | ||
12. | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 1:16.616 | 1:15.826 | 20 | ||
13. | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:16.513 | 1:15.973 | 20 | ||
14. | 15 | Paul di Resta | Force India | 1:16.813 | 1:16.118 | 22 | ||
15. | 14 | Adrian Sutil | Force India | 1:16.600 | 1:16.121 | 19 | ||
16. | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 1:16.681 | 1:16.214 | 22 | ||
17. | 18 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1:16.358 | 1:16.300 | 17 | ||
18. | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus | 1:17.343 | 10 | |||
19. | 21 | Jarno Trulli | Lotus | 1:17.381 | 9 | |||
20. | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1:17.820 | 9 | |||
21. | 24 | Timo Glock | Virgin | 1:17.914 | 12 | |||
22. | 25 | Jérôme D'Ambrosio | Virgin | 1:18.736 | 11 | |||
22 | Narain Karthikeyan | HRT | 0 | |||||
23 | Vitantonio Liuzzi | HRT | 0 |
Žádné příspěvky nenalezeny.