Velká cena Číny 2010
Informace
Do závodu odstartoval z první pozice Sebastian Vettel následovaný Markem Webberem, ovšem z čela závodu se mohli radovat jen několik sekund, protože ihned po zhasnutí všech startovních světel na to šlápl Fernando Alonso a již v první zatáčce čínského okruhu se dostal do čela. Jen o několik set metrů dále se do problémů dostal Tonio Liuzzi a po smyku skončil mimo dráhu a závod pro něj skončil. Havárie to byla opravdu veliká, takže musel vyjet safety car, čehož několik jezdců využilo k přezutí na pneumatiky do mokrých podmínek, protože na trať se začaly snášet první kapky deště. Po několika kolech bylo z opakovaného záběru zjištěno, že Fernando Alonso start „ulil“ a následovala tak penalizace projetí boxů. V šestém okruhu hodně zariskoval Lewis Hamilton, protože do boxů najížděl po boku Sebastiana Vettela a stejně nebezpečně pit lane i oba jezdci opouštěli. Mezi těmito dvěma piloty došlo i k drobnému kontaktu, ale nakonec oba v závodě pokračovali.
Blížila se polovina závodu a na trati se opět objevil safety car, důvodem bylo to, že Jaime Alguersuari poškodil v jedné ze zatáček čínského okruhu své přední přítlačné křídlo, jež se již v nájezdu do pit lane oddělilo od zbytku vozu Toro Rosso, přičemž několik úloků z jeho vozu zůstalo nebezpečně na dráze. Ve vedení byl v tu chvíli Jenson Button, který dokázal nejlépe zužitkovat svou strategii s volbou pneumatik. Ve stejném čase ředitelství závodu oznámilo, že incident z boxů mezi Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem bude řešen až po závodě a případných trestů se dočkáme až po odmávání šachovnicové vlajky. Ve vedení byl i nadále Jenson Button následovaný Lewisem Hamiltonem, tedy duo jezdců stáje McLaren, ovšem nebylo jasné, jak ředitelství rozhodne o trestu pro Hamiltona, takže výsledek byl velmi předběžný. Navíc v posledních kolech se dostal Brit do menších problémů, protože jej dokázal stáhnout třetí Nico Rosberg.
Zajímavý byl i souboj o poslední bodíky, kde se na desáté příčce držel Brazilec Felipe Massa, jen těsně za Michaelem Schumacherem a osmým Vitaly Petrovem. Dvojitého vítězství, či-li doublu se McLaren dočkal naposledy ve Velké ceně Itálie roku 2007, tehdy ještě barvy stříbrných šípů reprezentoval Fernando Alonso, který na tomto okruhu také vyhrál, druhý dojel Lewis Hamilton, které po dlouhou dobu musel odrážet útoky Kimiho Räikkönena. Závod nakonec opravdu vyhrál Jenson Button před Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem a mohl se tak radovat z druhého vítězství v řadě. Nezabránil mu v tom ani prudký déšť, jež se nad Čínou snesl v průběhu posledního kola. Čtvrté místo nakonec po penalizaci v průběhu závodu obsadil Fernando Alonso, pátý skončil Robert Kubica s Renaultem.
Výsledky a tabulková data
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | Tým | Pneu. | Model vozu | Motor | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Jenson Button | McLaren | 25 | 1:46:42.163 | 56 | Vodafone McLaren Mercedes | MP4-25 | Mercedes FO108X | |||
2. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 18 | + 1.5 | 56 | Vodafone McLaren Mercedes | MP4-25 | Mercedes FO108X | |||
3. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 15 | + 9.4 | 56 | Mercedes GP Petronas F1 Team | MGP W01 | Mercedes FO108X | |||
4. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 12 | + 11.8 | 56 | Scuderia Ferrari Marlboro | F10 | Ferrari 056 | |||
5. | 11 | Robert Kubica | Renault | 10 | + 22.2 | 56 | Renault F1 Team | R30 | Renault RS27 | |||
6. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 8 | + 33.3 | 56 | Red Bull racing | RB6 | Renault RS27 | |||
7. | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 6 | + 47.6 | 56 | Renault F1 Team | R30 | Renault RS27 | |||
8. | 6 | Mark Webber | Red Bull | 4 | + 52.1 | 56 | Red Bull racing | RB6 | Renault RS27 | |||
9. | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 2 | + 57.7 | 56 | Scuderia Ferrari Marlboro | F10 | Ferrari 056 | |||
10. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1 | + 61.7 | 56 | Mercedes GP Petronas F1 Team | MGP W01 | Mercedes FO108X | |||
11. | 14 | Adrian Sutil | Force India | 0 | + 62.8 | 56 | Force India F1 Team | VJM03 | Mercedes FO108X | |||
12. | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 0 | + 63.6 | 56 | AT&T Williams F1 Team | FW32 | Cosworth CA2010 | |||
13. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 0 | + 71.4 | 56 | Scuderia Toro Rosso | STR 5 | Ferrari 056 | |||
14. | 19 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 0 | + 1 Kolo | 55 | Lotus Racing | T127 | Cosworth CA2010 | |||
15. | 10 | Nico Hülkenberg | Williams | 0 | + 1 Kolo | 55 | AT&T Williams F1 Team | FW32 | Cosworth CA2010 | |||
16. | 21 | Bruno Senna | HRT | 0 | + 2 Kola | 54 | HRT F1 Team | F110 | Cosworth CA2010 | |||
17. | 20 | Karun Chandhok | HRT | 0 | + 4 Kola | 52 | HRT F1 Team | F110 | Cosworth CA2010 | |||
RET | 18 | Jarno Trulli | Team Lotus | 0 | Hydraulika | 26 | Lotus Racing | T127 | Cosworth CA2010 | |||
RET | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 0 | Spojka | 8 | Virgin Racing | VR-01 | Cosworth CA2010 | |||
RET | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | 0 | Mechanika | 7 | BMW Sauber F1 Team | C29 | Ferrari 056 | |||
RET | 16 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 0 | Nehoda | 0 | Scuderia Toro Rosso | STR 5 | Ferrari 056 | |||
RET | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 | Nehoda | 0 | BMW Sauber F1 Team | C29 | Ferrari 056 | |||
RET | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 0 | Nehoda | 0 | Force India F1 Team | VJM03 | Mercedes FO108X | |||
RET | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | Motor | 0 | Virgin Racing | VR-01 | Cosworth CA2010 |
P | # | Jezdec | Konstruktér | |
---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2. | 6 | Mark Webber | Red Bull | |
3. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | |
4. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | |
5. | 1 | Jenson Button | McLaren | |
6. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | |
7. | 7 | Felipe Massa | Ferrari | |
8. | 11 | Robert Kubica | Renault | |
9. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | |
10. | 14 | Adrian Sutil | Force India | |
11. | 9 | Rubens Barrichello | Williams | |
12. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | |
13. | 16 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | |
14. | 12 | Vitaly Petrov | Renault | |
15. | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | |
16. | 10 | Nico Hülkenberg | Williams | |
17. | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | |
18. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | |
19. | 24 | Timo Glock | Virgin | |
20. | 18 | Jarno Trulli | Team Lotus | |
21. | 19 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | |
22. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | |
23. | 21 | Bruno Senna | HRT | |
24. | 20 | Karun Chandhok | HRT |
Kvalifikace - 17.4.2010
P | # | Jezdec | Konstruktér | Q1 | Q2 | Q3 | K | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:36.317 | 1:35.280 | 1:34.558 | 21 | |
2. | 6 | Mark Webber | Red Bull | 1:35.978 | 1:35.100 | 1:34.806 | 17 | |
3. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:35.987 | 1:35.235 | 1:34.913 | 15 | |
4. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:35.952 | 1:35.134 | 1:34.923 | 17 | |
5. | 1 | Jenson Button | McLaren | 1:36.122 | 1:35.443 | 1:34.979 | 17 | |
6. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:35.641 | 1:34.928 | 1:35.034 | 13 | |
7. | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 1:36.076 | 1:35.290 | 1:35.180 | 19 | |
8. | 11 | Robert Kubica | Renault | 1:36.348 | 1:35.550 | 1:35.364 | 21 | |
9. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:36.484 | 1:35.715 | 1:35.646 | 21 | |
10. | 14 | Adrian Sutil | Force India | 1:36.671 | 1:35.665 | 1:35.963 | 23 | |
11. | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 1:36.664 | 1:35.748 | 15 | ||
12. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1:36.618 | 1:36.047 | 17 | ||
13. | 16 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1:36.793 | 1:36.149 | 17 | ||
14. | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 1:37.031 | 1:36.311 | 10 | ||
15. | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:37.044 | 1:36.422 | 16 | ||
16. | 10 | Nico Hülkenberg | Williams | 1:37.049 | 1:36.647 | 14 | ||
17. | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | 1:37.050 | 1:37.020 | 15 | ||
18. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 1:37.161 | 9 | |||
19. | 24 | Timo Glock | Virgin | 1:39.278 | 6 | |||
20. | 18 | Jarno Trulli | Team Lotus | 1:39.399 | 9 | |||
21. | 19 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1:39.520 | 8 | |||
22. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 1:39.783 | 6 | |||
23. | 21 | Bruno Senna | HRT | 1:40.469 | 10 | |||
24. | 20 | Karun Chandhok | HRT | 1:40.578 | 7 |
Trénink 1 - 16.4.2010
Trénink 2 - 16.4.2010
Trénink 3 - 16.4.2010
Žádné fotky v této kategorii nebyly zatím publikovány.
Žádné příspěvky nenalezeny.