Velká cena Monaka 2010
Informace
Na 78 kol vypsaný závod ve francouzské metropoli, to byla vizitka letošní Grand Prix Monaka, která měla opět nabídnout tu nejlepší a nejatraktivnější atmosféru nejen v zákulisí monackého okruhu, ale i na samotné trati. Samotný závod odstartoval ve dvě hodiny odpoledne a na startovní rošt se postavilo celkem třiadvacet vozů. Tím, který nedostal příležitost byl Fernando Alonso, který se nezúčastnil ani kvalifikace, protože ve třetím měřeném tréninku havaroval a mechanici nestihli vůz včas opravit. Ihned po startu bylo na trati velmi živo, před Roberta Kubicu se dostal Red Bull Sebastiana Vettela, zatímco polský závodník musel obhajovat i svou třetí pozici, protože na něj zezadu útočil Brazilec Felipe Massa. Hned v prvním kole ale musel na trať vyjet i Safety car, důvodem byla havárie německého závodníka ve službách Williamsu,Nica Hülkenberga. Ten svůj monopost opřel o bariéru již v tunelu, ale jeho monopost doklouzal až ven z tohoto kritického místa, tudíž nedalo odstraňování jeho vozu z tratě takovou práci, jako by se mohlo stát přímo v tunelu. Této situace využil Fernando Alonso, který se po prvním odjetém kole ihned vrátil do boxů a nasadil tvrdší sadu pneumatik, dalo se tedy spekulovat, že by to mohla být první a poslední Španělova zastávka v boxech.
Během prvních šesti kol, kdy byl prakticky neustále na trati Safety car odpadl také Jenson Button, protože na konci cílové rovinky jej zradil motor jeho vozu McLaren. Při nájezdu do sedmého kola Safety car trať opustil a závod se tak opět dostal do svého standardního režimu. Během něj se dopředu prokousával Fernando Alonso, který jako nejlepší místo k předjíždění pomalejších vozů využil nájezd do šikany po výjezdu z monackého tunelu. Psalo se třiadvacáté kolo a většina startovního pole již měla svou první zastávku za sebou. Tím, který na to doplatil byl i Pedro de la Rosa, jehož vůz v samotné pit lane zhasl a než se mechanikům podařilo monopost opět nastartovat, nabral de la Rosa velkou ztrátu. Když už to vypadalo, že se španělský závodník vrátí zpět na dráhu, z jeho vozu začalo kouřit velké množství dýmu a jeden z vozů BMW Sauber tedy již v závodě nepokračoval. V tom samém kole zajel do boxů také lídr závodu, Australan Mark Webber, zatímco na druhé straně okruhu se s problémy se zavěšením potýkal Timo Glock s vozem Virgin, který také ve třetí části okruhu svůj monopost odstavil a v závodě nepokračoval.
Fernando Alonso se během těchto chvilek posunul až na sedmou příčku, takže bodový zisk z tohoto závodu i přes nestandardní podmínky na startu Velké ceny nebude nereálný. Ve osmadvacátém kole skončil v závodě i Luca di Grassi, takže ani jeden z monopostů stáje Virgin nenahlédl ani do druhé poloviny monackého závodu. Zajímavým aspektem bylo i to, že se během závodu dokázal Michael Schumacher probít před svého kolegu Nica Rosberga, ačkoli ten v tom samém čase držel nejrychlejší kolo závodu. Ve dvaatřicátém kole se na trati musela opět vyvěsit žlutá vlajka a opět za to mohl vůz Williams. Tentokrát se jednalo o monopost Rubense Barrichella, který měl ale tento závod opravdu skvěle rozjetý. Brazilec havaroval v podobném místě jako ve třetím tréninku Fernando Alonso. Ani jeden z vozů Williams tak v závodě již nepokračoval.
Pomalu, ale jistě se blížila závěrečná pasáž nedělního závodu, ve vedení byl i nadále australský závodník Mark Webber, následovaný Sebastianem Vettelem a třetím Robertem Kubicou. Na čtvrté příčce kroužil Felipe Massa, pátý byl Brit Lewis Hamilton a na šesté místo se již dokázal probojovat Fernando Alonso. Nejrychlejší kolo držel jen šest kol před koncem právě německý závodník Sebastian Vettel, který i nadále kroužil na druhé příčce, za stájovým kolegou Markem Webberem, který v průběhu celého závodu své vedení nepustil. Zajímavostí také je, že ve všech prvních šesti závodech letošní sezóny získal Red Bull šest pole position. Tři kola do konce závodu a o zajímavosti na dráze stále nebyla nouze. V jedné z posledních zatáček na okruhu hodně sebevědomě najel na vnitřek dráhy Lotus Jarna Trulliho, s čímž nepočítal Karun Chandhok a nehoda byla na světě. Jen o několik centimetrů minul vůz Jarna Trulliho hlavu Karuna Chandhoka v kokpitu HRT. Během odklízení obou vozů na trať opět vyjel Safety car, zatímco ze třinácté příčky odstoupil Rus Vitaly Petrov, který tedy do cíle ani v dnešním závodě nedojede do cíle. Ze čtvrtého vítězství v kariéře se tedy mohl radovat Australan Mark Webber, který si po závodě v Monaku připíše do Poháru jezdců 25 bodů. Druhé místo náleží stájovému kolegovi, Sebatianu Vettelovi. Třetím místem skončil závod pro Roberta Kubicu. Čtvrté místo obsadil Felipe Massa a pětku nejlepších uzavřel Lewis Hamilton s vozem McLaren.
Výsledky a tabulková data
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | Tým | Pneu. | Model vozu | Motor | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Mark Webber | Red Bull | 25 | 1:50:13.355 | 78 | Red Bull racing | RB6 | Renault RS27 | |||
2. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 18 | + 0.4 | 78 | Red Bull racing | RB6 | Renault RS27 | |||
3. | 11 | Robert Kubica | Renault | 15 | + 1.6 | 78 | Renault F1 Team | R30 | Renault RS27 | |||
4. | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 12 | + 2.6 | 78 | Scuderia Ferrari Marlboro | F10 | Ferrari 056 | |||
5. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 10 | + 4.3 | 78 | Vodafone McLaren Mercedes | MP4-25 | Mercedes FO108X | |||
6. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 8 | + 6.3 | 78 | Scuderia Ferrari Marlboro | F10 | Ferrari 056 | |||
7. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 6 | + 6.6 | 78 | Mercedes GP Petronas F1 Team | MGP W01 | Mercedes FO108X | |||
8. | 14 | Adrian Sutil | Force India | 4 | + 6.9 | 78 | Force India F1 Team | VJM03 | Mercedes FO108X | |||
9. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 2 | + 7.3 | 78 | Force India F1 Team | VJM03 | Mercedes FO108X | |||
10. | 16 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1 | + 8.1 | 78 | Scuderia Toro Rosso | STR 5 | Ferrari 056 | |||
11. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 0 | + 9.1 | 78 | Scuderia Toro Rosso | STR 5 | Ferrari 056 | |||
12. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 0 | + 25.7 | 78 | Mercedes GP Petronas F1 Team | MGP W01 | Mercedes FO108X | |||
13. | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 0 | Odstoupil | 73 | Renault F1 Team | R30 | Renault RS27 | |||
14. | 20 | Karun Chandhok | HRT | 0 | Nehoda | 70 | HRT F1 Team | F110 | Cosworth CA2010 | |||
15. | 18 | Jarno Trulli | Team Lotus | 0 | Nehoda | 70 | Lotus Racing | T127 | Cosworth CA2010 | |||
RET | 19 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 0 | Řízení | 58 | Lotus Racing | T127 | Cosworth CA2010 | |||
RET | 21 | Bruno Senna | HRT | 0 | Hydraulika | 58 | HRT F1 Team | F110 | Cosworth CA2010 | |||
RET | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 0 | Nehoda | 30 | AT&T Williams F1 Team | FW32 | Cosworth CA2010 | |||
RET | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 | Převodovka | 26 | BMW Sauber F1 Team | C29 | Ferrari 056 | |||
RET | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 0 | Kola | 25 | Virgin Racing | VR-01 | Cosworth CA2010 | |||
RET | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | Závěsy kol | 22 | Virgin Racing | VR-01 | Cosworth CA2010 | |||
RET | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | 0 | Hydraulika | 21 | BMW Sauber F1 Team | C29 | Ferrari 056 | |||
RET | 1 | Jenson Button | McLaren | 0 | Motor | 2 | Vodafone McLaren Mercedes | MP4-25 | Mercedes FO108X | |||
RET | 10 | Nico Hülkenberg | Williams | 0 | Nehoda | 0 | AT&T Williams F1 Team | FW32 | Cosworth CA2010 |
P | # | Jezdec | Konstruktér | |
---|---|---|---|---|
1. | 6 | Mark Webber | Red Bull | |
2. | 11 | Robert Kubica | Renault | |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
4. | 7 | Felipe Massa | Ferrari | |
5. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | |
6. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | |
7. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | |
8. | 1 | Jenson Button | McLaren | |
9. | 9 | Rubens Barrichello | Williams | |
10. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | |
11. | 10 | Nico Hülkenberg | Williams | |
12. | 14 | Adrian Sutil | Force India | |
13. | 16 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | |
14. | 12 | Vitaly Petrov | Renault | |
15. | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | |
16. | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | |
17. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | |
18. | 19 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | |
19. | 18 | Jarno Trulli | Team Lotus | |
20. | 24 | Timo Glock | Virgin | |
21. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | |
22. | 21 | Bruno Senna | HRT | |
23. | 20 | Karun Chandhok | HRT | |
24. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari |
Kvalifikace - 15.5.2010
P | # | Jezdec | Konstruktér | Q1 | Q2 | Q3 | K | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Mark Webber | Red Bull | 1:15.035 | 1:14.462 | 1:13.826 | 25 | |
2. | 11 | Robert Kubica | Renault | 1:15.045 | 1:14.549 | 1:14.120 | 28 | |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:15.110 | 1:14.568 | 1:14.227 | 23 | |
4. | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 1:14.757 | 1:14.405 | 1:14.283 | 23 | |
5. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:15.676 | 1:14.527 | 1:14.432 | 31 | |
6. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:15.188 | 1:14.375 | 1:14.544 | 18 | |
7. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:15.649 | 1:14.691 | 1:14.590 | 23 | |
8. | 1 | Jenson Button | McLaren | 1:15.623 | 1:15.150 | 1:14.637 | 28 | |
9. | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 1:15.590 | 1:15.083 | 1:14.901 | 29 | |
10. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 1:15.397 | 1:15.061 | 1:15.170 | 27 | |
11. | 10 | Nico Hülkenberg | Williams | 1:16.030 | 1:15.317 | 19 | ||
12. | 14 | Adrian Sutil | Force India | 1:15.445 | 1:15.318 | 18 | ||
13. | 16 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1:15.961 | 1:15.413 | 21 | ||
14. | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 1:15.482 | 1:15.576 | 19 | ||
15. | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | 1:15.908 | 1:15.692 | 20 | ||
16. | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1:16.175 | 1:15.992 | 21 | ||
17. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1:16.021 | 1:16.176 | 20 | ||
18. | 19 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1:17.094 | 11 | |||
19. | 18 | Jarno Trulli | Team Lotus | 1:17.134 | 12 | |||
20. | 24 | Timo Glock | Virgin | 1:17.377 | 12 | |||
21. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 1:17.864 | 12 | |||
22. | 21 | Bruno Senna | HRT | 1:18.509 | 12 | |||
23. | 20 | Karun Chandhok | HRT | 1:19.559 | 14 | |||
24. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 0 |
Trénink 1 - 14.5.2010
Trénink 2 - 14.5.2010
Trénink 3 - 14.5.2010
Žádné fotky v této kategorii nebyly zatím publikovány.
Žádné příspěvky nenalezeny.