Brazílie

Jezdec: Emerson Fittipaldi

Jméno
Emerson Fittipaldi
Datum narození
12.12.1946
Národnost
Brazílie
Poslední úprava
12.12.2011 23:26

Emersona si budú ľudia pamätať kvôli jeho slnečným okuliarom a kotletám, ale aj vďaka jeho rýchlosti a talentu, ktorý bol premárnený prestupom do rodinného tímu Copersucar-Fittipaldi, nebyť tohto prestupu, Emerson nie je iba 2-násobný ale možno aj 4-násobný majster sveta. Známa je tiež jeho raketová kariéra, vo svojej prvej sezóne dokázal vyhrať Veľkú Cenu, a v tretej sezóne titul majstra sveta. Bol tiež prvým Brazílskym majstrom sveta.

Informace

Kariéra

2008 - Brasil GT3: 12.místo, 26 bodů
1996 - Champ Cars: Hogan Penske Racing, 19.místo, 29 bodů (1 nejrychlejší kolo)
1995 - Champ Cars: Penske Racing, Rahal/Hogan Racing, 11.místo, 67 bodů (1 vítězství, 2 stupně vítězů, 2 nejrychlejší kola)
1994 - Champ Cars: Penske Racing, 2.místo, 178 bodů (1 vítězství, 10 stupňů vítězů, 2 nejlepší startovní pozice, 3 nejrychlejší kola)
1993 - Champ Cars: Penske Racing, 2.místo, 183 bodů (3 vítězství, 9 stupňů vítězů, 2 nejlepší startovní pozice, 2 nejrychlejší kola)
1992 - Champ Cars: Penske Racing, 4.místo, 151 bodů (4 vítězství, 7 stupňů vítězů, 2 nejlepší startovní pozice, 3 nejrychlejší kola)
1991 - Champ Cars: Penske Racing, 5.místo, 140 bodů (1 vítězství, 6 stupňů vítězů, 2 nejlepší startovní pozice)
1990 - Champ Cars: Penske Racing, 5.místo, 144 bodů (1 vítězství, 6 stupňů vítězů, 2 nejlepší startovní pozice)
1989 - Champ Cars: Patrick Racing, Mistr světa, 196 bodů (5 vítězství, 8 stupňů vítězů, 4 nejlepší startovní pozice)
1988 - Champ Cars: Patrick Racing, 7.místo, 105 bodů (2 vítězství, 5 stupňů vítězů, 1 nejlepší startovní pozice)
1987 - Champ Cars: Patrick Racing, 10.místo, 78 bodů (2 vítězství, 3 stupně vítězů)
1986 - Champ Cars: Patrick Racing, 7.místo, 103 bodů (1 vítězství, 5 stupňů vítězů, 2 nejlepší startovní pozice)
1985 - Champ Cars: Patrick Racing, 6.místo, 104 bodů (1 vítězství, 4 stupně vítězů)
1984 - Champ Cars: WIT Racing, H&R Racing, Patrick Racing, 9 závodů, 15.místo, 30 bodů
1980 - F1: Skol Fittipaldi Team, 15.místo, 5 bodů (1 stupeň vítězů)
1979 - F1: Fittipaldi Automotive, 21.místo, 1 bod
1978 - F1: Fittipaldi Automotive, 10.místo, 17 bodů (1 stupeň vítězů)
1977 - F1: Copersucar-Fittipaldi, 12.místo, 11 bodů
1976 - F1: Copersucar-Fittipaldi, 17.místo, 3 body
1975 - F1: Marlboro Team Texaco, 2.místo, 45 bodů (2 vítězství, 6 stupňů vítězů, 1 nejrychlejší kolo)
1974 - F1: Marlboro Team Texaco, Mistr světa, 55 bodů (3 vítězství, 7 stupňů vítězů, 2 nejlepší startovní pozice)
1973 - F1: John Player Team Lotus, 2.místo, 55 bodů (3 vítězství, 8 stupňů vítězů, 1 nejlepší startovní pozice, 5 nejrychlejší kola)
1972 - F1: World Wide Racing, John Player Team Lotus, Mistr světa, 61 bodů (5 vítězství, 8 stupňů vítězů, 3 nejlepší startovní pozice)
1971 - F1: Gold Leaf Team Lotus, World Wide Racing, 6.místo, 16 bodů (3 stupně vítězů)
1970 - F1: Gold Leaf Team Lotus, 5 závodů, 10.místo, 12 bodů (1 vítězství)
1970 - F2 Euro: Team Bardahl, 3.místo, 25 bodů (4 stupně vítězů)

Emerson sa  k  pretekaniu dostal cez svojho otca, ktorý robil športového novinára a komentátora. Spočiatku pretekal iba Emersonov brat Wilson, a Emerson mu robil mechanika a jazdil na motocykloch. Potom začal pretekať aj Emerson. V roku 1967 si bratia postavili formulu, na záklede Volkswagenu Karmann Ghia, poháňanú dvojlitrovým motorom Porsche. Emerson sa na nej zúčastnil na majstrovstvách Brazílie, a skončil druhý za Carlosom Pacem.

Emerson bol z bratskej dvojice šikovnejší, ale ak si chcel jazdením zarábať musel sa presunúť do Európy, pretože všetko podstatné sa v tých časoch odohrávalo práve na starom kontinente. V roku 1969  Emerson začal svoju Európsku kariéru, usadil sa v Londýne a kúpil si pretekárske auto Ford Merlyn, s ktorým sa zúčastňoval na pretekoch triedy Ford. Prvé výsledky boli katastrofálne, a Emerson pomýšľal na ukončenie svojej Európskej kariéry.

Zoznámil sa však so špecialistom na prípravu športových vozov, Dennym Rowlandom, ktorý mu dal Ford do poriadku, a Emerson  vyhral tri z nasledujúcich siedmych pretekov. V Emersonovi určite videli talent, a  ešte v tom istom roku sa presadil na Lotuse Jima Russela v Britskej sérií Formuly 3. Svojim výkonom presvedčil aj samotného Colina Chapmana, šéfa Lotusu, a prijal zmluvu na sezónu 1970 za tento tím, vo Formuly 2.

V roku 1970 ponúkol Frank Williams po smrti Piersa Courageho, Emersonovi miesto v F1. Emerson tejto ponuke len ťažko odolával a preto ho Colin Chapman nasadil do svojho Lotusu, ako tretieho jazdca na Veľkú Cenu Veľkej Británie. Nepočínal si zle, obsadil ôsme miesto, a už o dva týždne v Hockenheime skončil štvrtý. Potom prišla Veľká Cena Talianska, osudná pre Jochena Rindta. Po jeho smrti ostávali dva preteky, Veľká Cena USA a Mexika, pričom Jochena mohol poraziť iba Jackie Ickx, Emersonova úloha bola jasná, prísť v oboch pretekoch do cieľa pred Belgičanom.

Na Veľkej Cene USA  sa Emerson prepadol z druhého radu až na siedme miesto a vyzeralo to že svoj tím sklame. Postupne však všetci pred ním, aj Ickx odstúpili, a keď v 99.kole Rodriguez musel doplniť do svojho BRM palivo, Emerson sa ocitol vo vedení, a na konci pretekov si zapísal svoje prvé víťazstvo. Vo svojej dobe bol piatym jazdcom ktorému sa podarilo vyhrať vo svojej úvodnej sezóne, a tretím najmladším víťazom Veľkej Ceny.

Sezóna 1971 bola pre Lotus zlá, podpísalo sa pod to zbytočné plytvanie silami s turbínovým experimentom v Lotuse 56 B, ale aj Rindtova smrť, z ktorej sa Lotus nevedel spamätať. Takýto monopost postavil Chapman do pretekov iba tri krát, a ostal v zabudnutí. Emerson okrem iného v tomto roku prežil dopravnú nehodu pri francúzskom Dijone, kvôli ktorej musel vynechať Veľkú Cenu Holandska.

Starý lotus 72 potreboval zmenu, čo si uvedomoval aj Chapman, a na sezónu 1972 bol Lotus úplne vynovený. Emerson vo vynovenom voze vyhral Veľkú Cenu Španielska, Belgicka, Veľkej Británie, Rakúska a Talianska, stal sa prvým Brazílskym majstrom sveta, a v rodnej krajine ho oslavovali ako žijúceho boha.

Začiatok sezóny 1973 sa niesol v znamení Emersona, vyhral 3 zo štyroch úvodných pretekov. Potom akoby Lotusu 72, ktorý jazdil už svoju štvrtú sezónu začal dochádzať dych, navyše prišiel do tímu "rýchly Švéd" Ronnie Peterson. Emerson nemal s Ronniem dobré vzťahy, hlavne kvôli tomu že Ronnie neakceptoval Emersona ako jasnú tímovú jednotku a zatial čo Emerson pracoval na monoposte so svojimi mechanikmi, Ronnie iba povedal tím svojim aby mu monopost nastivili tak ako Emersonovi, Emersona navyše štvalo že Colin Chapman neuplatňoval tímovú réžiu.

Problémy vyvrcholili na Veľkej Cene Talianska, keď mal Emerson ešte teoretickú šancu na zisk titulu, ale Ronnie ho už tretíkrát obral o prvé miesto, vtedy sa Emerson rozhodol dať Lotusu zbohom, a na sezónu 1974 prestúpil do McLarenu.

McLaren mal za sebou silného sponzora, Malrboro, a to sa ukázalo aj na modely McLaren M23, s ktorým Emerson bojoval o titul proti Schetckterovi na Tyrrelle, a dvojici z Ferrari, Laudovi a Regazzonimu. Do Veľkej Ceny Francúzska viedol v priebežnom poradí Emerson, v Dijone mu však vypovedal motor, a Ferraristi sa dostali pred neho, na Veľkej Cene Veľkej Británie skončil Emerson druhý za Scheckterom, a v priebežnom poradí viedol, avšak jeho traja prenasledovatelia boli iba o bod za ním. Potom prišli poruchy na Veľkej Cene Rakúska a Nemecka, ktoré Emersona odsunuli až na štvrté miesto, v Taliansku skončil druhý a v Kanade vyhral. Na záverečnej Veľkej cene USA sa rozhodovalo medzi Emersonom a Regazzonim, Ferrari však postihli nečakané technické problémy, a Emerson si štvrtým miestom zabezpečil druhý titul, stal sa vtedajším najmladším dvojnásobným majstrom sveta.

V roku 1975 sa Ferrari "pomstilo" a Lauda porazil Emersona v boji o titul. Na sezónu 1976 Emerson uprednostnil pre McLarenom rodinný tím Copersucar, vybudovaný jeho bratom Wilsonom. Emerson samozrejeme rátal so zlými umiestneniami, a myslel si že tento problém postupne ich tím prekoná. Opak bol však pravdou, a v piatich sezónach bolo Emersonovým najlepším umiestnením druhé miesto na Veľkej Cene Brazílie v roku 1978. Pôsobenie v tomto tíme sa považuje za premárnenú kariéru. V roku 1980 Emerson ukončil svoju jazdeckú kariéru, ale do roku 1982 viedeol tím Copersucar, potom už nevydržal tlak tvrdého biznisu, a tím musel skončiť.

Toto však nie je koniec Emersonovej kariéry, v roku 1984 začal pretekať v sérii CART, v roku 1985 dosiahol prvé víťazstvo na okruhu v Michigene,a v roku 1988 sa stal šampiónom CART. V roku 1989 a 1993 triumfoval na 500 míľ indianapolis. Napriek úctyhodnému veku Fittiúaldi stále nechcel skončiť, o uvažovaní nad ukončením kariéry ho prinútila havária na Michigenskom ovále v roku 1996. Z tejto havárie sa zotavoval 3 mesiace, opäť sa však vrátil za volant. Ďalšu haváriu prežil  v roku 1997, ako spolujazdec svojho syna na okruhu v Sao Paulo, ani teraz však neohlásil koniec, tu už ale zakročili lekáry ktorý povedali : "Už toho bolo naozaj dosť".

Výsledky a tabulková data

Sezóna # Konstruktér Pořadí Body celkem
1970 28 Lotus 10. 12
1971 2 Lotus 6. 16
1972 11 Lotus 1. 61
1973 2 Lotus 2. 55
1974 5 McLaren 1. 55
1975 1 McLaren 2. 45
1976 30 Fittipaldi 16. 3
1977 28 Fittipaldi 12. 11
1978 14 Fittipaldi 9. 17
1979 14 Fittipaldi 21. 1
1980 20 Fittipaldi 15. 5
Název   Okruh # Konstruktér P B
Velká cena Velké Británie 1970 Velká Británie Brands Hatch 28 Lotus 8. 0
Velká cena Německa 1970 Německo Hockenheim 17 Lotus 4. 3
Velká cena Rakouska 1970 Rakousko Zeltweg 8 Lotus 15. 0
Velká cena Itálie 1970 Itálie Monza 26 Lotus WD 0
Velká cena Spojených států 1970 Spojené státy Watkins Glen 24 Lotus 1. 9
Velká cena Mexika 1970 Mexiko Mexico City 24 Lotus RET 0
Velká cena Jižní Afriky 1971 Jihoafrická republika Kyalami 2 Lotus RET 0
Velká cena Španělska 1971 Španělsko Montjuich 2 Lotus RET 0
Velká cena Monaka 1971 Monako Circuit de Monaco 1 Lotus 5. 2
Velká cena Francie 1971 Francie Paul Ricard 1 Lotus 3. 4
Velká cena Velké Británie 1971 Velká Británie Silverstone 1 Lotus 3. 4
Velká cena Německa 1971 Německo Nürburgring 8 Lotus RET 0
Velká cena Rakouska 1971 Rakousko Zeltweg 2 Lotus 2. 6
Velká cena Itálie 1971 Itálie Monza 5 Lotus 8. 0
Velká cena Kanady 1971 Kanada Mosport 2 Lotus 7. 0
Velká cena Spojených států 1971 Spojené státy Watkins Glen 2 Lotus NC 0
Velká cena Argentiny 1972 Argentina Buenos Aires 11 Lotus RET 0
Velká cena Jižní Afriky 1972 Jihoafrická republika Kyalami 8 Lotus 2. 6
Velká cena Španělska 1972 Španělsko Járama 5 Lotus 1. 9
Velká cena Monaka 1972 Monako Circuit de Monaco 8 Lotus 3. 4
Velká cena Belgie 1972 Belgie Nivelles 32 Lotus 1. 9
Velká cena Francie 1972 Francie Clermont-Ferrand 1 Lotus 2. 6
Velká cena Velké Británie 1972 Velká Británie Brands Hatch 8 Lotus 1. 9
Velká cena Německa 1972 Německo Nürburgring 2 Lotus RET 0
Velká cena Rakouska 1972 Rakousko Zeltweg 31 Lotus 1. 9
Velká cena Itálie 1972 Itálie Monza 6 Lotus 1. 9
Velká cena Kanady 1972 Kanada Mosport 5 Lotus 11. 0
Velká cena Spojených států 1972 Spojené státy Watkins Glen 10 Lotus RET 0
Velká cena Argentiny 1973 Argentina Buenos Aires 2 Lotus 1. 9
Velká cena Brazílie 1973 Brazílie Interlagos 1 Lotus 1. 9
Velká cena Jižní Afriky 1973 Jihoafrická republika Kyalami 1 Lotus 3. 4
Velká cena Španělska 1973 Španělsko Montjuich 1 Lotus 1. 9
Velká cena Belgie 1973 Belgie Zolder 1 Lotus 3. 4
Velká cena Monaka 1973 Monako Circuit de Monaco 1 Lotus 2. 6
Velká cena Švédska 1973 Švédsko Anderstorp 1 Lotus 12. 0
Velká cena Francie 1973 Francie Paul Ricard 1 Lotus RET 0
Velká cena Velké Británie 1973 Velká Británie Silverstone 1 Lotus RET 0
Velká cena Nizozemska 1973 Nizozemsko Zandvoort 1 Lotus RET 0
Velká cena Německa 1973 Německo Nürburgring 1 Lotus 6. 1
Velká cena Rakouska 1973 Rakousko Zeltweg 1 Lotus RET 0
Velká cena Itálie 1973 Itálie Monza 1 Lotus 2. 6
Velká cena Kanady 1973 Kanada Mosport 1 Lotus 2. 6
Velká cena Spojených států 1973 Spojené státy Watkins Glen 1 Lotus 6. 1
Velká cena Argentiny 1974 Argentina Buenos Aires 5 McLaren 10. 0
Velká cena Brazílie 1974 Brazílie Interlagos 5 McLaren 1. 9
Velká cena Jižní Afriky 1974 Jihoafrická republika Kyalami 5 McLaren 7. 0
Velká cena Španělska 1974 Španělsko Járama 5 McLaren 3. 4
Velká cena Belgie 1974 Belgie Nivelles 5 McLaren 1. 9
Velká cena Monaka 1974 Monako Circuit de Monaco 5 McLaren 5. 2
Velká cena Švédska 1974 Švédsko Anderstorp 5 McLaren 4. 3
Velká cena Nizozemska 1974 Nizozemsko Zandvoort 5 McLaren 3. 4
Velká cena Švýcarska 1974 Francie Dijon 5 McLaren RET 0
Velká cena Velké Británie 1974 Velká Británie Brands Hatch 5 McLaren 2. 6
Velká cena Německa 1974 Německo Nürburgring 5 McLaren RET 0
Velká cena Rakouska 1974 Rakousko Zeltweg 5 McLaren RET 0
Velká cena Itálie 1974 Itálie Monza 5 McLaren 2. 6
Velká cena Kanady 1974 Kanada Mosport 5 McLaren 1. 9
Velká cena Spojených států 1974 Spojené státy Watkins Glen 5 McLaren 4. 3
Velká cena Argentiny 1975 Argentina Buenos Aires 1 McLaren 1. 9
Velká cena Brazílie 1975 Brazílie Interlagos 1 McLaren 2. 6
Velká cena Jižní Afriky 1975 Jihoafrická republika Kyalami 1 McLaren NC 0
Velká cena Španělska 1975 Španělsko Montjuich 1 McLaren DNS 0
Velká cena Monaka 1975 Monako Circuit de Monaco 1 McLaren 2. 6
Velká cena Belgie 1975 Belgie Zolder 1 McLaren 7. 0
Velká cena Švédska 1975 Švédsko Anderstorp 1 McLaren 8. 0
Velká cena Nizozemska 1975 Nizozemsko Zandvoort 1 McLaren RET 0
Velká cena Francie 1975 Francie Paul Ricard 1 McLaren 4. 3
Velká cena Velké Británie 1975 Velká Británie Silverstone 1 McLaren 1. 9
Velká cena Německa 1975 Německo Nürburgring 1 McLaren RET 0
Velká cena Rakouska 1975 Rakousko Zeltweg 1 McLaren 9. 0
Velká cena Itálie 1975 Itálie Monza 1 McLaren 2. 6
Velká cena Spojených států 1975 Spojené státy Watkins Glen 1 McLaren 2. 6
Velká cena Brazílie 1976 Brazílie Interlagos 30 Fittipaldi 13. 0
Velká cena Jižní Afriky 1976 Jihoafrická republika Kyalami 30 Fittipaldi 17. 0
Velká cena USA-Západ 1976 Spojené státy Long Beach 30 Fittipaldi 6. 1
Velká cena Španělska 1976 Španělsko Járama 30 Fittipaldi RET 0
Velká cena Belgie 1976 Belgie Zolder 30 Fittipaldi DNQ 0
Velká cena Monaka 1976 Monako Circuit de Monaco 30 Fittipaldi 6. 1
Velká cena Švédska 1976 Švédsko Anderstorp 30 Fittipaldi RET 0
Velká cena Francie 1976 Francie Paul Ricard 30 Fittipaldi RET 0
Velká cena Velké Británie 1976 Velká Británie Brands Hatch 30 Fittipaldi 6. 1
Velká cena Německa 1976 Německo Nürburgring 30 Fittipaldi 13. 0
Velká cena Rakouska 1976 Rakousko Zeltweg 30 Fittipaldi RET 0
Velká cena Nizozemska 1976 Nizozemsko Zandvoort 30 Fittipaldi RET 0
Velká cena Itálie 1976 Itálie Monza 30 Fittipaldi 15. 0
Velká cena Kanady 1976 Kanada Mosport 30 Fittipaldi RET 0
Velká cena USA-Východ 1976 Spojené státy Watkins Glen 30 Fittipaldi 9. 0
Velká cena Japonska 1976 Japonsko Fuji 30 Fittipaldi WD 0
Velká cena Argentiny 1977 Argentina Buenos Aires 28 Fittipaldi 4. 3
Velká cena Brazílie 1977 Brazílie Interlagos 28 Fittipaldi 4. 3
Velká cena Jižní Afriky 1977 Jihoafrická republika Kyalami 28 Fittipaldi 10. 0
Velká cena USA-Západ 1977 Spojené státy Long Beach 28 Fittipaldi 5. 2
Velká cena Španělska 1977 Španělsko Járama 28 Fittipaldi 14. 0
Velká cena Monaka 1977 Monako Circuit de Monaco 28 Fittipaldi RET 0
Velká cena Belgie 1977 Belgie Zolder 28 Fittipaldi RET 0
Velká cena Švédska 1977 Švédsko Anderstorp 28 Fittipaldi 18. 0
Velká cena Švýcarska 1977 Francie Dijon 28 Fittipaldi 11. 0
Velká cena Velké Británie 1977 Velká Británie Silverstone 28 Fittipaldi RET 0
Velká cena Německa 1977 Německo Hockenheim 28 Fittipaldi DNQ 0
Velká cena Rakouska 1977 Rakousko Zeltweg 28 Fittipaldi 11. 0
Velká cena Nizozemska 1977 Nizozemsko Zandvoort 28 Fittipaldi 4. 3
Velká cena Itálie 1977 Itálie Monza 28 Fittipaldi DNQ 0
Velká cena USA-Východ 1977 Spojené státy Watkins Glen 28 Fittipaldi 13. 0
Velká cena Kanady 1977 Kanada Mosport 28 Fittipaldi RET 0
Velká cena Argentiny 1978 Argentina Buenos Aires 14 Fittipaldi 9. 0
Velká cena Brazílie 1978 Brazílie Jacarepaqua 14 Fittipaldi 2. 6
Velká cena Jižní Afriky 1978 Jihoafrická republika Kyalami 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena USA-Západ 1978 Spojené státy Long Beach 14 Fittipaldi 8. 0
Velká cena Monaka 1978 Monako Circuit de Monaco 14 Fittipaldi 9. 0
Velká cena Belgie 1978 Belgie Zolder 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Španělska 1978 Španělsko Járama 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Švédska 1978 Švédsko Anderstorp 14 Fittipaldi 6. 1
Velká cena Francie 1978 Francie Paul Ricard 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Velké Británie 1978 Velká Británie Brands Hatch 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Německa 1978 Německo Hockenheim 14 Fittipaldi 4. 3
Velká cena Rakouska 1978 Rakousko Zeltweg 14 Fittipaldi 4. 3
Velká cena Nizozemska 1978 Nizozemsko Zandvoort 14 Fittipaldi 5. 2
Velká cena Itálie 1978 Itálie Monza 14 Fittipaldi 8. 0
Velká cena USA-Východ 1978 Spojené státy Watkins Glen 14 Fittipaldi 5. 2
Velká cena Kanady 1978 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Argentiny 1979 Argentina Buenos Aires 14 Fittipaldi 6. 1
Velká cena Brazílie 1979 Brazílie Interlagos 14 Fittipaldi 11. 0
Velká cena Jižní Afriky 1979 Jihoafrická republika Kyalami 14 Fittipaldi 13. 0
Velká cena USA-Západ 1979 Spojené státy Long Beach 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Španělska 1979 Španělsko Járama 14 Fittipaldi 11. 0
Velká cena Belgie 1979 Belgie Zolder 14 Fittipaldi 9. 0
Velká cena Monaka 1979 Monako Circuit de Monaco 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Francie 1979 Francie Dijon 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Velké Británie 1979 Velká Británie Silverstone 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Německa 1979 Německo Hockenheim 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Rakouska 1979 Rakousko Zeltweg 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Nizozemska 1979 Nizozemsko Zandvoort 14 Fittipaldi RET 0
Velká cena Itálie 1979 Itálie Monza 14 Fittipaldi 8. 0
Velká cena Kanady 1979 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 14 Fittipaldi 8. 0
Velká cena USA-Východ 1979 Spojené státy Watkins Glen 14 Fittipaldi 7. 0
Velká cena Argentiny 1980 Argentina Buenos Aires 20 Fittipaldi NC 0
Velká cena Brazílie 1980 Brazílie Interlagos 20 Fittipaldi 15. 0
Velká cena Jižní Afriky 1980 Jihoafrická republika Kyalami 20 Fittipaldi 8. 0
Velká cena USA-Západ 1980 Spojené státy Long Beach 20 Fittipaldi 3. 4
Velká cena Belgie 1980 Belgie Zolder 20 Fittipaldi RET 0
Velká cena Monaka 1980 Monako Circuit de Monaco 20 Fittipaldi 6. 1
Velká cena Francie 1980 Francie Paul Ricard 20 Fittipaldi RET 0
Velká cena Velké Británie 1980 Velká Británie Brands Hatch 20 Fittipaldi 12. 0
Velká cena Německa 1980 Německo Hockenheim 20 Fittipaldi RET 0
Velká cena Rakouska 1980 Rakousko Zeltweg 20 Fittipaldi 11. 0
Velká cena Nizozemska 1980 Nizozemsko Zandvoort 20 Fittipaldi RET 0
Velká cena Itálie 1980 San Marino Imola 20 Fittipaldi RET 0
Velká cena Kanady 1980 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 20 Fittipaldi RET 0
Velká cena USA-Východ 1980 Spojené státy Watkins Glen 20 Fittipaldi RET 0

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.