Spojené státy

Jezdec: Mario Andretti

Jméno
Mario Andretti
Datum narození
28.2.1940
Národnost
Spojené státy
Poslední úprava
29.2.2012 22:16

Mario Andretti je Italoameričan, Talian, ktorý emigroval z Talianska do USA. Tu Mário rozbehol svoju kariéru na ováloch, až sa dostal do Indy Car. Svoju kariéru začal v roku 1968 s Lotusom, až do roku 1975 robil v F1 "zaskakovača". V roku 1975 získal plný úväzok s tímom Parnelli, v roku 1976 prestúpil do Lotusu, v roku 1977 prišiel Lotus s prítlačným efektom, Mario vyhral 4 veľké ceny, v nasledjúcom roku sa stal majstrom sveta, ale jeho slávu zatienila smrť tímového kolegu Roonieho Petersona. V roku 1979 začala slabnúť forma Lotusu a s ňou aj forma Maria Andrettiho, po katastrofálnom roku 1980 sa vrátil ku koreňom, do Talianskeho tímu Alfa Romeo, ale to bola ďalšia katastrofa. Odvtedy ho ešte registrujeme na amerických ováloch. Mario ešte zaskakoval za Gillesa Villneuvea a Didiera Pironiho v roku 1982.

Informace

Kariéra

1994 - Champ Cars: Newman/Haas Racing, 14.místo, 45 bodů (1 stupeň vítězů)
1993 -
Champ Cars: Newman/Haas Racing, 6.místo, 117 bodů (1 vítězství, 3 stupně vítězů, 1 nejlepší startovní pozice)
1992 -
Champ Cars: Newman/Haas Racing, 6.místo, 105 bodů (1 stupeň vítězů, 1 nejlepší startovní pozice)
1991 -
Champ Cars: Newman/Haas Racing, 7.místo, 132 bodů (4 stupně vítězů)
1990 -
Champ Cars: Newman/Haas Racing, 7.místo, 136 bodů (4 stupně vítězů)
1989 -
Champ Cars: Newman/Haas Racing, 6.místo, 110 bodů (4 stupně vítězů)
1988 -
Champ Cars: Newman/Haas Racing, 5.místo, 126 bodů (2 vítězství, 7 stupňů vítězů)
1987 -
Champ Cars: Newman/Haas Racing, 6.místo, 100 bodů (2 vítězství, 3 stupně vítězů, 8 nejlepších startovních pozic)
1986 -
Champ Cars: Newman/Haas Racing, 5.místo, 136 bodů (2 vítězství, 4 stupně vítězů, 3 nejlepší startovní pozice)
1985 -
Champ Cars: Newman/Haas Racing, 5.místo, 114 bodů (3 vítězství, 5 stupňů vítězů, 3 nejlepší startovní pozice)
1984
- Champ Cars: Newman/Haas Racing, Mistr světa, 176 bodů (6 vítězství, 8 stupňů vítězů, 8 nejlepších startovních pozic)
1983 -
Champ Cars: Newman/Haas Racing, 3.místo, 133 bodů (2 vítězství, 6 stupňů vítězů, 2 nejlepší startovní pozice)
1982 -
F1: Scuderia Ferrari SpA SEFAC, TAG Williams Team, 3 závody, 19.místo, 4 body (1 stupeň vítězů, 1 nejlepší startovní pozice)
1982 -
Champ Cars: Patrick Racing, 3.místo, 188 bodů (6 stupňů vítězů)
1981 -
F1: Marlboro Team Alfa Romeo, 17.místo, 3 body
1981 -
Champ Cars: Patrick Racing, 11.místo, 81 bodů (4 stupně vítězů, 1 nejlepší startovní pozice)
1980 -
F1: Team Essex Lotus, 20.místo, 1 bod
1980 -
Champ Cars: Penske Racing, 4 závody, 16.místo, 580 bodů (1 vítězství, 2 stupně vítězů, 2 nejlepší startovní pozice)
1979 -
F1: Martini Racing Team Lotus, 12.místo, 14 bodů (1 stupeň vítězů)
1979 -
Champ Cars: Penske Racing, 1 závod, 11.místo, 700 bodů (1 stupeň vítězů)
1978 -
F1: John Player Team Lotus, Mistr světa, 64 bodů (6 vítězství, 7 stupňů vítězů, 8 nejlepších startovních pozic, 3 nejrychlejší kola)
1977 - F1: John Player Team Lotus, 3.místo, 47 bodů (4 vítězství, 5 stupňů vítězů, 7 nejlepších startovních pozic, 4 nejrychlejší kola)
1976 - F1: Team Lotus, John Player Team Lotus, Vel's Parnelli Jones Racing, 6.místo, 22 bodů (1 vítězství, 3 stupně vítězů, 1 nejlepší startovní pozice, 1 nejrychlejší kolo)
1975 - F1: Vel's Parnelli Jones Racing, 14.místo, 5 bodů (1 nejrychlejší kolo)
1974 - F1: Vel's Parnelli Jones Racing, 2 závody
1972 - F1: Scuderia Ferrari SpA SEFAC, 5 závodů, 12.místo, 4 body
1971 - F1: Scuderia Ferrari SpA SEFAC, 8.místo, 12 bodů (1 vítězství, 1 nejrychlejší kolo)
1970 - F1: STP Corporation, 5 závodů, 15.místo, 4 body (1 stupeň vítězů)
1969 - F1: Gold Leaf Team Lotus, 3 závody
1968 - F1: Gold Leaf Team Lotus, 1 závod (1 nejlepší startovní pozice)

Mario prežil prvých sedem rokov svojho života v utečeneckom tábore, keď mal 15 rokov, jeho rodina sa presťahovala do USA. Presťahovali sa do mesta Nazareth v Pensylvánii. Tu žil Mariov strýko, ktorý vlastnil autoservis. Práve on nasmeroval Maria a jeho dvojča Alda na miestny škvárový okruh, kde sa konali preteky upravených malých truckov- American Dirt Track

Andrettiovci neostali iba divákmi a za ušetrené peniaze si kúpili u strýka v autoservise v roku 1958 starší automobil značky Hudson, o tom kto na ňom bude pretekať prvý rozhodol žreb, vyhral ho Aldo. Aldo vo svojich štvrtých pretekoch havaroval a niekoľko dní bol v bezvedomí, Mario ničnetušiacim rodičom povedal že Alda zrazilo pretekárske auto.

Mario sa postupne prepracovával do vyšších kategórii. v roku 1961 pretekal v najvyššej kategórii monopostov s motorom Offenhauser s obsahom 4200 ccm, ktoré sa používali na 500 míľ Indianapolis. AJ na tieto preteky sa Mario prepracoval a to v roku 1965 kedy svojím tretím miestom získal titul nováčik roka, ďalšie 2 roky štartoval z poleposition a v roku 1967 vyhral 500 míľ Daytona a dvanásťhodinovku v Sebringu.

Mario sa stal populárny, čo si všimli aj ľudia v F1, vrátane Colina Chapmana, ktorý Andrettiho po Clarkovej smrti nasadil v roku 1968 na Veľkú Cenu USA. Mario nesklamal, vyhral kvalifikáciu a musel odstúpiť z druhého miesta pre poruchu spojky. Na rok 1969 podpísal s Lotusom zmluvu na obmedzený počet pretekov, Chapman ho nasadil na tri preteky, ale Mario kvôli poruche ani jedny nedokončil, zažiaril však v USA, keď vyhral 500 míľ Indianapolis. Mariov život bol veľmi hektický pretože pretekal v Amerických súťažiach aj v F1, v roku 1970 pretekal v F1 za tím STP, s ktorým získal svoje prvé štyri body.

Andretti mal zmluvné vzťahy s pneumatikárskou firmou Firestone, vďaka ktorej sa v roku 1971 dostal do Ferrari, kde vyhral svoju prvú Veľkú Cenu, Veľkú Cenu Južnej Afriky. Týmto víťazstvom si zaistil miesto tretieho jazdca vo Ferrari ale keď na konci roku 1972 nahradila firmu Firestone firma Goodyear, odišiel aj Andretti. Andretti zostal takmer dva roky bez angažmánu v F1, vrátil sa na konci sezóny 1974.

Vrátil sa v tíme Parnella Jonesa, víťaza 500 míľ Indianapolis z roku 1963. Tím sa volal Parnelli, bol to Indycar tím, Parnelli využil na prerazenie do F1 služby britského konštruktéra Mauricea Phillippeho. Auto malo technické ťažkosti, ktoré boli riešené zapochodu mladým inžinierom Johnom Barnardom. Mario v Anderstorpe vybojoval štvrté a v Le Castellet piate miesto, na štyri Veľké Ceny nenastúpil, pretože štartoval v pretekoch na americkom kontinente.

S týmto tímom nastúpil do sezóny 1976, získal jeden bod ale po Veľkej Cene USA sa tím stiahol z F1, Mario ostal bez práce. Bol na Jonesa dosť nahnevaný, prerušil všetky svoje spojenia z jeho tímom, čím zostal bez práce. V tejto nepríjemnej situáciii akceptoval ponuku Franka Williamsa odjazdiť na monoposte Wolf-Williams preteky International Trophy v Silverstone. Tam ho na plnej čiare porazil Švéd Gunnar Nilsson jazdiaci na Lotuse. To na Maria zapôsobilo, vyhľadal svojho bývalého zamestnávatela Colina Chapmana a dohodol sa s ním na spolupráci.

Mario bol platený iba vtedy keď získal body, svoj comeback stihol ešte v roku 1976 na poslednej Veľkej Cene Japonska, ktorú vyhral. Nasledujúca sezóna bola skvelá, Lotus prišiel s autom ktoré využívalo podtlak, "prisalo" sa k zemi a dosahovalo vysokú rýchlosť, Lotus 78. Mario vyhral štyri preteky a umiestnil sa na celkovom treťom mieste, jeho tímový kolega Nilson vyhral jednu Veľkú Cenu. Viac sa im nepodarilo dosiahnuť z toho dôvodu že auto bolo nespoľahlivé.

Na konci sezóny ponúkli Mariovi miesto vo Ferrari, ako nástupcovi Nikiho Laudu. Mario nechcel odísť z Lotusu ale Chapmanovi povedal opak, aby mu zvýšil plat. Nový Lotus 79 bol ešte viac "prisatý" k zemi a spoľahlivý, Mariovi robil tímového kolegu Ronnie Peterson, ktorý bez reptania prijal miesto tímovej dvojky. Mario vyhral šesť Veľkých Cien, a iba na dvoch sa stalo že druhý nebol Peterson. Peterson sa na svoju pozíciu nesťažoval, vravel že najväčšiu zásluhu na vývoji monopostu má Mario, preto si zaslúži vyhrávať. Petersonova  reputácia stúpla, dostal kontrakt od McLarenu, ktorý podpísal ale prestupu sa nedočkal, zahynul na násleky zranení z Veľkej Ceny Talianska, kde kolidoval s Huntom, kolíziu však spôsobil Patrese.

Colin Chapman obviňoval ludí z Lotusu, vraj keby  Petersonovi pripravili na kvalifikáciu auto lepšie, nemusel by štartovať z tretieho radu a nezomrel by. Po týchto konfliktoch odišlo niekoľko inžinierov, a tak sa celá oslava dominancie Lotusu a Maria Andrettiho počas celej sezóny dostala do tieňa týchto udalostí.

Keby ste vtedy niekomu povedali že Andretti už viac nevyhrá, zasmial by sa vám do tváre, ale pravdu by ste mali vy. Z Lotusu neodišli iba inžinieri ale aj sponzor, Williams a Ferrari vylepšili prítlačný efekt, a najlepším výsledkom Maria Andrettiho v roku 1979 bolo tretie miesto, v roku 1980 získal jeden bod. Na sklonku kariéry sa Mario vrátil ku koreňom a pokúsil sa prispieť ku comebacku tímu Alfa Romeo. Po štvrtom mieste na Veľkej Cene USA to vyzeralo sľubne, ale body za toto štvrté miesto boli zároveň jeho jedinými bodmi.

Na konci sezóny sa z F1 rozlúčil a znova sa začal orientovať na americké preteky. "Dôchodca" ešte vypomáhal v roku 1982 vo Ferrari po smrti Gillesa Villeneuva a po zranení Didiera Pironiho, ukázal že nestratil nič zo svojho umenia a po vyhranej kvalifikácii na Veľkú Cenu Talianska skončil tretí.

Mario Andretti je jediným jazdcom ktorý bol zvolený najlepším jazdcom USA trikrát (1967, 1978 a 1984). Je jedným z troch jazdcov ktorý dokázali vyhrať preteky na normálnom okruhum, ovále a na  Dirt Track Racing v jednej sezóne, svoje posledné víťazstvo zaznamenal v roku 1993 na krátkom ovále vo Phoenixe. V roku 1987 si vybojoval pole position na Indy 500 a v roku 1984 vyhral IndyCar. V roku 1995 vyhral 24 hodín Le Mans v tíme Courage Compétition. Posledné automobilové podujatie ktorého sa zúčastnil bolo 24 hodín Le Mans v roku 2000, kde so svojím tímom Panoz Motorsports obsadil ôsme miesto.

Výsledky a tabulková data

Sezóna # Konstruktér Pořadí Body celkem
1968 12 Lotus 25. 0
1969 3 Lotus 19. 0
1970 8 March 15. 4
1971 6 Ferrari 8. 12
1972 10 Ferrari 12. 4
1974 55 Parnelli 21. 0
1975 27 Parnelli 14. 5
1976 6 Lotus 6. 22
1977 5 Lotus 3. 47
1978 5 Lotus 1. 64
1979 1 Lotus 10. 14
1980 11 Lotus 20. 1
1981 22 Alfa Romeo 17. 3
1982 5 Williams 19. 4
Název   Okruh # Konstruktér P B
Velká cena Spojených států 1968 Spojené státy Watkins Glen 12 Lotus RET 0
Velká cena Jižní Afriky 1969 Jihoafrická republika Kyalami 3 Lotus RET 0
Velká cena Německa 1969 Německo Nürburgring 3 Lotus RET 0
Velká cena Spojených států 1969 Spojené státy Watkins Glen 9 Lotus RET 0
Velká cena Jižní Afriky 1970 Jihoafrická republika Kyalami 8 March RET 0
Velká cena Španělska 1970 Španělsko Járama 18 March 3. 4
Velká cena Velké Británie 1970 Velká Británie Brands Hatch 26 March RET 0
Velká cena Německa 1970 Německo Hockenheim 11 March RET 0
Velká cena Rakouska 1970 Rakousko Zeltweg 5 March RET 0
Velká cena Jižní Afriky 1971 Jihoafrická republika Kyalami 6 Ferrari 1. 9
Velká cena Španělska 1971 Španělsko Montjuich 6 Ferrari RET 0
Velká cena Monaka 1971 Monako Circuit de Monaco 6 Ferrari DNQ 0
Velká cena Nizozemska 1971 Nizozemsko Zandvoort 4 Ferrari RET 0
Velká cena Německa 1971 Německo Nürburgring 5 Ferrari 4. 3
Velká cena Kanady 1971 Kanada Mosport 6 Ferrari 13. 0
Velká cena Argentiny 1972 Argentina Buenos Aires 10 Ferrari RET 0
Velká cena Jižní Afriky 1972 Jihoafrická republika Kyalami 7 Ferrari 4. 3
Velká cena Španělska 1972 Španělsko Járama 7 Ferrari RET 0
Velká cena Itálie 1972 Itálie Monza 3 Ferrari 7. 0
Velká cena Spojených států 1972 Spojené státy Watkins Glen 9 Ferrari 6. 1
Velká cena Kanady 1974 Kanada Mosport 55 Parnelli 7. 0
Velká cena Spojených států 1974 Spojené státy Watkins Glen 55 Parnelli DSQ 0
Velká cena Argentiny 1975 Argentina Buenos Aires 27 Parnelli RET 0
Velká cena Brazílie 1975 Brazílie Interlagos 27 Parnelli 7. 0
Velká cena Jižní Afriky 1975 Jihoafrická republika Kyalami 27 Parnelli 17. 0
Velká cena Španělska 1975 Španělsko Montjuich 27 Parnelli RET 0
Velká cena Monaka 1975 Monako Circuit de Monaco 27 Parnelli RET 0
Velká cena Švédska 1975 Švédsko Anderstorp 27 Parnelli 4. 3
Velká cena Francie 1975 Francie Paul Ricard 27 Parnelli 5. 2
Velká cena Velké Británie 1975 Velká Británie Silverstone 27 Parnelli 12. 0
Velká cena Německa 1975 Německo Nürburgring 27 Parnelli 10. 0
Velká cena Rakouska 1975 Rakousko Zeltweg 27 Parnelli RET 0
Velká cena Itálie 1975 Itálie Monza 27 Parnelli RET 0
Velká cena Spojených států 1975 Spojené státy Watkins Glen 27 Parnelli RET 0
Velká cena Brazílie 1976 Brazílie Interlagos 6 Lotus RET 0
Velká cena Jižní Afriky 1976 Jihoafrická republika Kyalami 27 Parnelli 6. 1
Velká cena USA-Západ 1976 Spojené státy Long Beach 27 Parnelli RET 0
Velká cena Španělska 1976 Španělsko Járama 5 Lotus RET 0
Velká cena Belgie 1976 Belgie Zolder 5 Lotus RET 0
Velká cena Švédska 1976 Švédsko Anderstorp 5 Lotus RET 0
Velká cena Francie 1976 Francie Paul Ricard 5 Lotus 5. 2
Velká cena Velké Británie 1976 Velká Británie Brands Hatch 5 Lotus RET 0
Velká cena Německa 1976 Německo Nürburgring 5 Lotus 12. 0
Velká cena Rakouska 1976 Rakousko Zeltweg 5 Lotus 5. 2
Velká cena Nizozemska 1976 Nizozemsko Zandvoort 5 Lotus 3. 4
Velká cena Itálie 1976 Itálie Monza 5 Lotus RET 0
Velká cena Kanady 1976 Kanada Mosport 5 Lotus 3. 4
Velká cena USA-Východ 1976 Spojené státy Watkins Glen 5 Lotus RET 0
Velká cena Japonska 1976 Japonsko Fuji 5 Lotus 1. 9
Velká cena Argentiny 1977 Argentina Buenos Aires 5 Lotus 5. 2
Velká cena Brazílie 1977 Brazílie Interlagos 5 Lotus RET 0
Velká cena Jižní Afriky 1977 Jihoafrická republika Kyalami 5 Lotus RET 0
Velká cena USA-Západ 1977 Spojené státy Long Beach 5 Lotus 1. 9
Velká cena Španělska 1977 Španělsko Járama 5 Lotus 1. 9
Velká cena Monaka 1977 Monako Circuit de Monaco 5 Lotus 5. 2
Velká cena Belgie 1977 Belgie Zolder 5 Lotus RET 0
Velká cena Švédska 1977 Švédsko Anderstorp 5 Lotus 6. 1
Velká cena Švýcarska 1977 Francie Dijon 5 Lotus 1. 9
Velká cena Velké Británie 1977 Velká Británie Silverstone 5 Lotus 14. 0
Velká cena Německa 1977 Německo Hockenheim 5 Lotus RET 0
Velká cena Rakouska 1977 Rakousko Zeltweg 5 Lotus RET 0
Velká cena Nizozemska 1977 Nizozemsko Zandvoort 5 Lotus RET 0
Velká cena Itálie 1977 Itálie Monza 5 Lotus 1. 9
Velká cena USA-Východ 1977 Spojené státy Watkins Glen 5 Lotus 2. 6
Velká cena Kanady 1977 Kanada Mosport 5 Lotus 9. 0
Velká cena Japonska 1977 Japonsko Fuji 5 Lotus RET 0
Velká cena Argentiny 1978 Argentina Buenos Aires 5 Lotus 1. 9
Velká cena Brazílie 1978 Brazílie Jacarepaqua 5 Lotus 4. 3
Velká cena Jižní Afriky 1978 Jihoafrická republika Kyalami 5 Lotus 7. 0
Velká cena USA-Západ 1978 Spojené státy Long Beach 5 Lotus 2. 6
Velká cena Monaka 1978 Monako Circuit de Monaco 5 Lotus 11. 0
Velká cena Belgie 1978 Belgie Zolder 5 Lotus 1. 9
Velká cena Španělska 1978 Španělsko Járama 5 Lotus 1. 9
Velká cena Švédska 1978 Švédsko Anderstorp 5 Lotus RET 0
Velká cena Francie 1978 Francie Paul Ricard 5 Lotus 1. 9
Velká cena Velké Británie 1978 Velká Británie Brands Hatch 5 Lotus RET 0
Velká cena Německa 1978 Německo Hockenheim 5 Lotus 1. 9
Velká cena Rakouska 1978 Rakousko Zeltweg 5 Lotus RET 0
Velká cena Nizozemska 1978 Nizozemsko Zandvoort 5 Lotus 1. 9
Velká cena Itálie 1978 Itálie Monza 5 Lotus 6. 1
Velká cena USA-Východ 1978 Spojené státy Watkins Glen 5 Lotus RET 0
Velká cena Kanady 1978 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 5 Lotus 10. 0
Velká cena Argentiny 1979 Argentina Buenos Aires 1 Lotus 5. 2
Velká cena Brazílie 1979 Brazílie Interlagos 1 Lotus RET 0
Velká cena Jižní Afriky 1979 Jihoafrická republika Kyalami 1 Lotus 4. 3
Velká cena USA-Západ 1979 Spojené státy Long Beach 1 Lotus 4. 3
Velká cena Španělska 1979 Španělsko Járama 1 Lotus 3. 4
Velká cena Belgie 1979 Belgie Zolder 1 Lotus RET 0
Velká cena Monaka 1979 Monako Circuit de Monaco 1 Lotus RET 0
Velká cena Francie 1979 Francie Dijon 1 Lotus RET 0
Velká cena Velké Británie 1979 Velká Británie Silverstone 1 Lotus RET 0
Velká cena Německa 1979 Německo Hockenheim 1 Lotus RET 0
Velká cena Rakouska 1979 Rakousko Zeltweg 1 Lotus RET 0
Velká cena Nizozemska 1979 Nizozemsko Zandvoort 1 Lotus RET 0
Velká cena Itálie 1979 Itálie Monza 1 Lotus 5. 2
Velká cena Kanady 1979 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 1 Lotus 10. 0
Velká cena USA-Východ 1979 Spojené státy Watkins Glen 1 Lotus RET 0
Velká cena Argentiny 1980 Argentina Buenos Aires 11 Lotus RET 0
Velká cena Brazílie 1980 Brazílie Interlagos 11 Lotus RET 0
Velká cena Jižní Afriky 1980 Jihoafrická republika Kyalami 11 Lotus 12. 0
Velká cena USA-Západ 1980 Spojené státy Long Beach 11 Lotus RET 0
Velká cena Belgie 1980 Belgie Zolder 11 Lotus RET 0
Velká cena Monaka 1980 Monako Circuit de Monaco 11 Lotus 7. 0
Velká cena Francie 1980 Francie Paul Ricard 11 Lotus RET 0
Velká cena Velké Británie 1980 Velká Británie Brands Hatch 11 Lotus RET 0
Velká cena Německa 1980 Německo Hockenheim 11 Lotus 7. 0
Velká cena Rakouska 1980 Rakousko Zeltweg 11 Lotus RET 0
Velká cena Nizozemska 1980 Nizozemsko Zandvoort 11 Lotus 8. 0
Velká cena Itálie 1980 San Marino Imola 11 Lotus RET 0
Velká cena Kanady 1980 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 11 Lotus RET 0
Velká cena USA-Východ 1980 Spojené státy Watkins Glen 11 Lotus 6. 1
Velká cena USA-Západ 1981 Spojené státy Long Beach 22 Alfa Romeo 4. 3
Velká cena Brazílie 1981 Brazílie Jacarepaqua 22 Alfa Romeo RET 0
Velká cena Argentiny 1981 Argentina Buenos Aires 22 Alfa Romeo 8. 0
Velká cena San Marina 1981 San Marino Imola 22 Alfa Romeo RET 0
Velká cena Belgie 1981 Belgie Zolder 22 Alfa Romeo 10. 0
Velká cena Monaka 1981 Monako Circuit de Monaco 22 Alfa Romeo RET 0
Velká cena Španělska 1981 Španělsko Járama 22 Alfa Romeo 8. 0
Velká cena Švýcarska 1981 Francie Dijon 22 Alfa Romeo 8. 0
Velká cena Velké Británie 1981 Velká Británie Silverstone 22 Alfa Romeo RET 0
Velká cena Německa 1981 Německo Hockenheim 22 Alfa Romeo 9. 0
Velká cena Rakouska 1981 Rakousko Zeltweg 22 Alfa Romeo RET 0
Velká cena Nizozemska 1981 Nizozemsko Zandvoort 22 Alfa Romeo RET 0
Velká cena Itálie 1981 Itálie Monza 22 Alfa Romeo RET 0
Velká cena Kanady 1981 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 22 Alfa Romeo 7. 0
Velká cena Las Vegas 1981 Spojené státy Las Vegas 22 Alfa Romeo RET 0
Velká cena USA-Západ 1982 Spojené státy Long Beach 5 Williams RET 0
Velká cena Itálie 1982 Itálie Monza 28 Ferrari 3. 4
Velká cena Las Vegas 1982 Spojené státy Las Vegas 28 Ferrari RET 0

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.