Jezdec: Jochen Mass
Joachim Richard Mass měl původně jinou sféru zájmu - absolvoval školu pro námořníky. Ostatní piloti ho hodnotili jako "příliš měkkého pilota" a tomu přisuzovali i fakt, že se výrazněji neprosadil. Mass sklízel daleko větší úspechy v MS cestovních vozů a v 80. letech i seriálu INTERSERIE.
Informace
Kariéra
1982 - 10 GP (March Ford). Díky sponzoru Rothmans se vrátil zpět na scénu F1, ale výrazněji se neprosadil. V GP Francie vlétnul jeho March mezi diváky a i Jochen byl zraněn. Do kokpitu se už toho roku nevrátil.
1980 - 12 GP (Arrows Ford). Další mírné zlepšení prerušila kuriózní nehoda. V tréninku na GP Rakouska vylétnul z trati a vůz se převrátil v poli. Ochranný oblouk se zabořil do hlíny, takže Mass "držel" více než pultunový vůz na svých zádech. Namožené svaly ho na dva závody vyřadily z činnosti. V MS celkově 17. místo.
1979 - 14 GP (Arrows Ford). Malé zlepšení, ale na předchozí výsledky nemohl vůbec pomýšlet. V MS končí na 13. místě.
1978 - 13 GP (ATS Ford). V týmu ATS klesl až na chvost startovního pole. Jeho rozčarování je takové, že před GP Itálie z týmu odešel.
1977 - 17 GP (McLaren Ford). Přes některé slušné výsledky doplatil na klesající formu stáje a fakt, že Hunt neobhájil titul, proto byl na konci roku propušten. V MS celkově šestý.
1976 - 16 GP (McLaren Ford). Jako týmová dvojka J. Hunta měl první polovinu sezóny lepší, ale pak si už jenom mohl stěžovat na menší podporu ze strany týmu. V MS klesl na 9. místo.
1975 - 14 GP (McLaren Ford). Týmová dvojka vedle Fittipaldiho. Odjel několik dobrých závodu a ve Španelsku byl odmávnut jako vítez, ale za tragických okolností po Stommelenově nehodě. V MS skončil na 7. místě.
1974 - 13 GP (Surtees Ford, McLaren Ford). Během sezóny došlo mezi Jochenem a Surteesem k roztržce, proto Němec tým předčasně opustil. Chvíli koketoval s myšlenkou závodit v USA, ale pak přijímul na poslední dva závody nabídku stáje Yardleymac. Výkony v zámořských závodech mu vynesli smlouvu u McLarenu.
1973 - 3 GP (Surtees Ford) - vzhledem k účinkování v týmu F2 dostává Jochen i šanci o kategorii výš. Nejlépe byl sedmý v NSR. V F2 dvakrát zvítězil a stál se vicemistrem Evropy (Surtees Ford).
1972 - F2 v týmu STP-March, kde měl místo továrního pilota. Druhý start proměnil ve vítězství (Nürburgring).
1971 - debutoval v monopostech, nejdříve formule Super V (Kaimann), později F3 (Brabham). Poprvé zvítězil v Casle Combe.
1970 - odešel k Fordu, kde získal několik vítězství. Vicemistr Evropy v závodech do vrchu (Ford Capri).
1968 - Jako zaměstnanec firmy Hähn nahradil zraněného jezdce Schüllera na Alfe Romeo GTA.
Výsledky a tabulková data
Sezóna | # | Konstruktér | Pořadí | Body celkem |
---|---|---|---|---|
1973 | 31 | Surtees | 22. | 0 |
1974 | 19 | Surtees | 21. | 0 |
1975 | 2 | McLaren | 7. | 20 |
1976 | 12 | McLaren | 9. | 19 |
1977 | 2 | McLaren | 6. | 25 |
1978 | 9 | ATS | 22. | 0 |
1979 | 30 | Arrows | 15. | 3 |
1980 | 30 | Arrows | 17. | 4 |
1982 | 17 | March | 27. | 0 |
Žádné fotky v této kategorii nebyly zatím publikovány.
Žádné příspěvky nenalezeny.