Jezdec: Andrea de Adamich
Andrea Ludovico de Adamich patril k nejvšestrannejším pretekárom. Jeho kariéru v F1 však zmarilo zranenie, ktoré utrpel pri hromadnej havárií, ktorú spôsobil Jody Scheckter na Veľkej Cene Veľkej Británie v roku 1973. Svoje kvality dokázal po skončení kariéry, keď využil znalosti francúzštiny a angličtiny a stal se televíznym komentátorom. Bol nápadný tiež tím, že jazdil v okuliaroch. Vždy mal blízky vzťah k značke Alfa Romeo, koniec koncov jeho manželka Donatella bola dcérou jedného z riaditeľov firmy. Ešte v roku 1977 využil Renault jeho skúsenosti a angažoval ho ako testpilota. Potom se de Adamich venoval naplno práci komentátora a neskôr športového novinára.
Informace
Kariéra
1974 - Za volantem sportovní Alfy Romeo končí svou závodnickou kariéru.
1973 - 6 GP (Brabham Ford). V soukromém týmu podporovaném italskou firmou Ceramica Pagnossin si nevedl špatně, ale v GP Anglie při hromadné kolizi utrpěl zlomeninu kotníku, která jej témeř do konce sezóny vyřadila ze závodní činnosti. Po uzdravení se vrátil do kokpitu sportovních vozu.
1972 - 12 GP (Surtees Ford). Nejúspěšnejší rok jeho kariéry. Na Surteesu se prosadil na bodované pořadí a úspešně si vedl i v nemistrovských závodech, ve vytrvalostních závodech si například připsal třetí místo na pověstné Targa Florio.
1971 - 7 GP (March Alfa Romeo). Poté, co McLaren další spolupráci zrušil, se Andrea pokusil o podobný kousek ve stáji March. Startoval však ještě méně než u McLarenu. Přijmul nabídku Johna Surteese pro F5000. Další úspěchy sklízel ve vytrvalostních závodech s Alfou Romeo.
1970 - 11 GP (McLaren Alfa Romeo). Díky svým stykům s Alfou se mu podařilo získat motor, který jako "věno" přinesl do britské stáje. Mnoho úspechů však s touto kombinací neměl, na start se dostal jen čtyřikrát.
1969 - Marně čekal na další šanci u Ferrariho. Když dostali v Maranellu smlouvy Giunti a Regazzoni, de Adamich tým opoustil.
1968 - 1 GP (Ferrari). Pro Ferrariho jezdil i v F2, šanci ve formuli 1 dostal jen jednou po celkovém vítězství v argentinské Temporadě. V polovine sezóny se pri závodě F2 zranil a vrátil se až v samotném závěru.
1966-1967 - Mistr Evropy v kategorii cestovních vozů (Alfa Romeo). Kromě toho se zúčastňoval MS značek i automobilových soutěží (Abarth).
1963-1965 - starty v italským šampionátech formule junior a F3.
1962 - kariéru zahájil jako pilot cestovních vozů na anglickém Triumphu.
Výsledky a tabulková data
Sezóna | # | Konstruktér | Pořadí | Body celkem |
---|---|---|---|---|
1968 | 10 | Ferrari | 25. | 0 |
1970 | 20 | McLaren | 26. | 0 |
1971 | 19 | March | 23. | 0 |
1972 | 20 | Surtees | 16. | 3 |
1973 | 12 | Surtees | 15. | 3 |
Žádné fotky v této kategorii nebyly zatím publikovány.
Žádné příspěvky nenalezeny.