Jezdec: Lella Lombardi
Je mnoho jezdců v historii Formule 1, kteří se vystřídali za volanty svých monopostů. Ovšem od vzniku Formule 1, v roce 1950, se pokoušelo o úspěch ve Velkých cenách pouze 5 žen. Jako druhá vyzkoušela závody v monopostech F1 Lella Lombardi.
Informace
Narodila se 26.3.1941 v Itálii a zemřela 4.3.1992. Závodila v letech 1974-1976. V roce 1973 se Lombardiová úspěšně zúčastnila šampionátu Formule Ford, který v tomto roce vyhrála. V roce 1974 zkoušela štěstí ve Formuli 5000 s vozem Lola. V témže roce se poprvé posadila do vozu F1.
Díky sponzorům usedla do kokpitu vozu Brabham BT42-Ford týmu Allied Polymer Group při závodě v Brands Hatch. Do tohoto závodu se nekvalifikovala a v roce 1974 už se nepokusila kvalifikovat do závodu.
Rok 1975 byl pro Lellu a pro Formuli 1 vyjímečný. Lombardiová získala v tomto roce 0,5 bodu. Byl to historický úspěch pro ženy, Lombardiová byla v historii zatím jediná, které se podařilo bodovat v šampionátu F1. Lombardiová měla štěstí, že roku 1975 potkala multimilionáře hraběte "Gucci" Zanona. On zakoupil pro italku rok starý vůz March 741 a zajistil jí start na všechny závody.
Do prvního závodu v Kyalami se Lombardiová kvalifikovala na 26. místě a dokonce předstihla Wilsona Fittipaldiho a Grahama Hilla. Závod však pro ní skončil v 23. kole poruchou motoru. Další závod ve Španělsku se kvalifikovala na 24. místě a v závodě dosáhla historického 0,5 bodu. Závod byl předčasně ukončen a Lombardiová v té chvíli jezdila na šestém místě. Závod nebyl počítaný jako úplný a tak všichni jezdci, kteří bodovali obdrželi pouze polovinu z bodového zisku.
Poté již nikdy Lombardiová nedosáhla výraznějšího úspěchu a v roce 1976 po závodě v Rakousku, ukončila svoje působení v F1. Poté se ještě snažila závodit se sportovními automobily a krátce po ukončení aktivní kariéry se u Lombardiové projevila rakovina, které 4.3.1992 podlehla. Svět F1 tak přišel o závodnici, která jako jediná zástupkyně ženského pohlaví dosáhla na body v šampionátu mistrovství světa formule 1.
Kariéra
1977 - Winston Cup: 1 závod
1976 - F1: Lavazza March, RAM Racing with Lavazza, 2 závody
1975 - F1: Frank Williams Racing Cars, March Engineering, Lavazza March, 21.místo, 0.5 bodu
1974 - F1: Allied Polymer Group
Výsledky a tabulková data
Sezóna | # | Konstruktér | Pořadí | Body celkem |
---|---|---|---|---|
1974 | 208 | Brabham | 21. | 0 |
1975 | 10 | March | 21. | 0 |
1976 | 10 | March | 21. | 0 |
Název | Okruh | # | Konstruktér | P | B | |
---|---|---|---|---|---|---|
Velká cena Velké Británie 1974 | Brands Hatch | 208 | Brabham | DNQ | 0 | |
Velká cena Jižní Afriky 1975 | Kyalami | 10 | March | RET | 0 | |
Velká cena Španělska 1975 | Montjuich | 10 | March | 6. | 0.5 | |
Velká cena Monaka 1975 | Circuit de Monaco | 10 | March | DNQ | 0 | |
Velká cena Belgie 1975 | Zolder | 10 | March | RET | 0 | |
Velká cena Švédska 1975 | Anderstorp | 10 | March | RET | 0 | |
Velká cena Nizozemska 1975 | Zandvoort | 10 | March | 14. | 0 | |
Velká cena Francie 1975 | Paul Ricard | 10 | March | 18. | 0 | |
Velká cena Velké Británie 1975 | Silverstone | 29 | March | RET | 0 | |
Velká cena Německa 1975 | Nürburgring | 29 | March | 7. | 0 | |
Velká cena Rakouska 1975 | Zeltweg | 29 | March | 17. | 0 | |
Velká cena Itálie 1975 | Monza | 29 | March | RET | 0 | |
Velká cena Spojených států 1975 | Watkins Glen | 20 | Williams | RET | 0 | |
Velká cena Brazílie 1976 | Interlagos | 10 | March | 14. | 0 | |
Velká cena Velké Británie 1976 | Brands Hatch | 33 | Brabham | DNQ | 0 | |
Velká cena Německa 1976 | Nürburgring | 33 | Brabham | DNQ | 0 | |
Velká cena Rakouska 1976 | Zeltweg | 33 | Brabham | 12. | 0 |
Žádné fotky v této kategorii nebyly zatím publikovány.
Žádné příspěvky nenalezeny.