F-duct
Jako první s tímto systémem přišel McLaren na voze MP4-25. Jak tento prvek u monopostů Formule 1funguje?
Informace
McLaren MP4-25 má tento aero systém od Velké ceny Bahrajnu 2010. Na horní straně nosu má otvor pro nasávání vzduchu, jak je vidět na fotografii, který proudí unitř vozu na zadní část. Součástí tohoto systému je ovládání u pilota, který buď nohou, nebo rukou může ovlivňovat tok tohoto vzduchu. Vyústění toku vzduchu je možný dvěma směry. Buď pod zadní křídlo, na obrázku označené červenou šipkou a nebo nahoru na zadní křídlo, na obrázku označeno modrou šipkou.
Normálně vzduch proudí nahoru na křídlo zvyšuje se přítlak a vůz tak lépe sedí v zatáčkách. Pokud ale jezdec uzavře potrubí, vzduch proudí pod zadní křídlo a zmenšuje tak přítlak. Toho lze využít na rovinkách, kdy se přítlak sníží a zvýší se rychlost vozu.
Žádné fotky v této kategorii nebyly zatím publikovány.
Žádné příspěvky nenalezeny.